Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stian Føyen m/band


Anbefalte innlegg

En helg i januar var jeg med å spille inn noen låter live i stua på Abildsø Gård hvor herr Føyen med familie holder til.

All lyd er ett take, mens videoen tror jeg er en miks av 2-3 takes (filmet med 4 eller 5 kameraer).

Første låt ut er "Honey".

http://www.youtube.com/watch?v=qhfyfrr9UD8?version=3&hl=nb_NO

(Jeg klarer aldri å bygge inn video i forumet....)

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undertegnede på elgitar ja.

Spilte inn fire låter med fullt band som alle ble filmet. De andre opptakene slippes fortløpende når redigering og miksing blir ferdig.

Takk for fine kommentarer. Syns det sitter fint, spesielt når man tar med at vi bare hadde hatt to kjappe øvelser sammen som fullt band (dog spiller jeg sammen med pianisten, bassisten og vokalisten (hvor han spiller trommer) i et annet band).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer to låter til med fullt band, pluss ei med herr Føyen, pianisten og fiolinisten.

Vi spilte inn fire låter med band, men den siste låta mangler visst et-eller-annet ved seg og blir vel ikke å finne på youtube eller lignende. Har ikke fått hørt innspillingen selv enda, men basert på hvordan gjennomkjøringene av den låta var så kan jeg vel si meg enig med 'the man in charge'.

Hva dette 'et-eller-annet' er aner vi ikke hva er. 'Honey' og de to andre låtene med band har en fin nerve over seg syns jeg, som vi nok ikke klarte å få til på den siste låta.

Ellers takk for fine tilbakemeldinger. De sendes videre til mannen bak låtene (som også har stått for mesteparten av miksingen). Så får vi bare mase på han ettersom han ikke ser for seg at dette prosjektet blir noe mer enn akkurat det som er fanget på film. Vi i bandet er sterkt uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Wow, dette låter kjempebra. Nydelige låter.

Og ikke minst; utrolig stemningsfull location.

Vet du noe om hva som er blitt gjort med den akustiske gitaren? Den låter virkelig knall til å være plugget.

Endret av stromstans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.