Web Analytics
Jump to content

Beyond, ny progressiv metallåt

Metalbrain

Recommended Posts

https://soundcloud.com/affee-1/beyond

Lenge siden sist gang jeg postet noe her, har hatt litt kreativ stagnasjon det siste halve året, men her er nå en ny låt :)

Tell me what you think! Jeg beveger meg litt utenfor komfortsonen og spiller til og med (en kort) solo(!)

Konstruktiv kritikk/ris og ros til miks, komposisjon, etc. tas i mot med takk!

Utstyr som er brukt er EBMM JP7, Axe-FX, Apogee One, stort sett Logic's stock plugins og Superior Drummer Metal Foundry. Jeg vet ikke om jeg fikk det til å høres brukandes ut, men bassen er programmert :lol: Har ingen fungerende bass for øyeblikket.

Edit: og ja, hva har skjedd med soundcloud-integrasjonen her på forumet?

Edited by Metalbrain

• 2 weeks later...

haha. Konge bilde :P

Detta var jo sabla tøft da. Kjente det breakdownet (som jeg våger og si) xD very nice.

Som du sa, veldig fin komposisjon. Gir deg terningkast 5 på det.

Eneste jeg tenkte på som kunne vært bedre var pianoet, men det er ikke så fryktelig farlig egentlig.

Skjønner hvordan du mener å bruke det.

Har hørt en del av denna typen musikk, og du traff jaggu spikeren på hodet.

Ikke at jeg er expert på sjangeren, men forbindelsen til den kom med en gang jeg hørte sangen.

Det er jo alltid bra at man kan stedsfeste og finne foten i musikken, til en viss grad.

Det partiet med blastbeats var knall. Minna meg litt om en ny sang til soilwork.

Mega nice solo også.

Drit tøff produksjon. Kan ikke forlange no bedre. Har ikke hørt på monitorer enda, men låt knall på øre-fonene mine

Wow, takk for all skryten! Setter veldig pris på det. Har hørt på miksen litt rundt om kring, og jeg tror trommene må bli litt høyere, evt gitarene litt lavere, ellers er jeg ganske fornøyd med produksjonen, forholdene tatt i betraktning! :)

Er enig i at pianoet kunne vært jobbet mer med, gikk litt fort i svingene, men det var foråvidt meningen at det skulle være ganske simpelt/minimalistisk også :) Hva mener du spesifikt kunne vært bedre med det? Jeg er interessert i å høre!

• 2 weeks later...

Mente som du også sa, at pianoet er kansje mere ment som en del av atmosfæren bak gitarer og trommer, og ikke en større del av kompet i sangen.

Følte ikke at mozart satt bak der liksom.

Det er sabla mye jobb og lage gode og orginale piano komp. Ikke no gæli i og gjøre det litt enklere.

Ser man i tillegg for seg at keyboardisten skal spille pads og piano live samtidig , så kan et enklere komp være veldig lurt.

Lurt og tenke på hvis man ser for seg konserter i fremtiden, og man ikke har en som spiller keys enda.

Nå husker jeg ikke helt sangen mens jeg skriver her, men det var tanken den gang jeg skrev første.