Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"Designer" til facebook-page etc


Toven

Anbefalte innlegg

Hei!

I sammenheng med plateslipp snart har i en avtale med promo (Metal Revelation), og planen videre var det snakk om å få en "designer" til facebook-pagen vår, samt myspace og reverbnation. Da "tema" skulle være i tråd med artwork på plata.


New Website with design based on CD artwork.


This is something that needs to be done, websites are again very important. Do you have a designer who can do
this for you ?
Noen som har idè om personer som kan hjelpe til her?
- Tov
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artwork til plata er alt i boks, er vel mer en web-designer ish som er tanken ja. Hadde vært kjekt med en hjemmeside tenkt i ettertid, men hva vil noe sånt koste? Domene og alt det har jeg null niks snøring på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Domene alene koster ikke mer enn rundt 150,- i året, med mindre dere skal knytte opp e-mail til det også, da øker det noe. I tillegg kommer webhotell, dersom dere ikke har servere selv(noe jeg regner med dere ikke har), på 1GB på rundt 750. Summasumarum så kommer du vel unna med 1000 kroner i året. Så kommer designer i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Domene alene koster ikke mer enn rundt 150,- i året, med mindre dere skal knytte opp e-mail til det også, da øker det noe. I tillegg kommer webhotell, dersom dere ikke har servere selv(noe jeg regner med dere ikke har), på 1GB på rundt 750. Summasumarum så kommer du vel unna med 1000 kroner i året. Så kommer designer i tillegg.

Øh one.com selger domene og serverleie til rundt omkring 250 kroner i året (+registreringsavgift første året). da får du så mange e-postadresser du bare vil og 5 GB lagringsplass. Skal nettsiden være statisk eller dynamisk? Det er ganske så stor forskjell på jobben som skal til for implementere lett oppdatering av en nettside, kontra det å legge ut fast innhold. Og en siste ting - sørg for at dere har innholdet klart før dere setter igang med design. Det å designe en nettside uten å vite hva som skal på er ikke noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh one.com selger domene og serverleie til rundt omkring 250 kroner i året (+registreringsavgift første året). da får du så mange e-postadresser du bare vil og 5 GB lagringsplass. Skal nettsiden være statisk eller dynamisk? Det er ganske så stor forskjell på jobben som skal til for implementere lett oppdatering av en nettside, kontra det å legge ut fast innhold. Og en siste ting - sørg for at dere har innholdet klart før dere setter igang med design. Det å designe en nettside uten å vite hva som skal på er ikke noe særlig.

Da finnes det billigere priser enn det jeg sjekket opp med leverandøren firmaet jeg jobber i bruker, tok det som utgangspunkt. Bra at du tipser opp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god gammeldags hjemmeside

There you have it. Jeg har inntrykk av at det er ganske få band som fortsatt benytter seg av dette mediet. Og de som fortsatt har en slik side, får da aldri ræva i gir med å oppdatere den... Mye enklere for artisten å bare legge ut ting på facebook/twitter/blogg/whatever og få det på nett med en gang enn å kuke med kontakt med webmaster. Med mindre nettsiden er laget med en publiseringsløsning, noe som sannsynligvis også vil dra opp prisen en del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som synes det er trist at alt og alle skal ha alt og ett på fjesboka?

Blir som om alle var på samme label, med samme coverdesign, samme profil, samme opplegg, samme hangout, samey, samey... Også er man jo rimelig i klørne på Zuckerberg & Co. Ække mye rock'n'roll over det :P

Egen website er jo null problem hvis man gidder, og koster bare etpar hundringser i året. Hvis man ikke vil eller kan selv er det vel stort sett alltid en i vennekretsen som kan instruere og/eller assistere. De siste gangene jeg har gitt assistanse til slikt, har alltid tjenestetilbyderen hatt et enkelt publiseringsverktøy som en del av pakka. Hvis man vil ha kommentarfelt eller forum så kan man huke inn det også. Kan vel til og med huke FB inn i siten sin i en håndvending i våre dager, hvis man på død og liv må ha en forbindelse dit.

Gi fingern til the man & ultrakommersialismen - lag egen website! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FB er vel verdt over hundre milliarder dollar eller noe sånt nå, betalt av kommersielle aktører. Brukerne betaler også, riktignok i en annen valør en penger. Gratis er det ikke ;)

Å kjøpe tjenester hos en mindre leverandør er selvfølgelig en kommersiell handling, men det er ikke i nærheten av den ultrakommersialismem FB representerer. Man kan f.eks. støtte en liten norsk leverandør istedet for å la alt gå i FB kverna.

Skal ikke ta facebook diskusjonen her, men det er da mye kulere med egen site, egen look, være sin egen herre osv..

Vel vel, vi får nesten la Toven's tråd gå videre :)

Endret av DrJustice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp, beklager for å være ikke-tilstedeværende i tråden :P
Tja, virker som om det er litt stress å få til en god gammeldags hjemmeside. Og som nevnt, det er få som benytter det seg av det og ihvertfall jeg søker opp band osv på fjesboka før evt en hjemmeside. "Alle" er jo på boka og de fleste søker vel opp der og trykker en like om de virkelig liker stoffet, og det kan være lettere å være sosial med en facebook-page enn en hjemmeside.

Takk til Snorre for myspace tipset ihvertfall, skal høre hvordan det blir med myspace ettersom det er en ny layout på hele greia. Samt var det ikke sikkert det var nødvendig, bruken av myspace kunne blusse opp men usikkert. Reverbnation er det som nevnt mye restriksjoner på hvordan å få utført en "design" på greia, og facebook er det igrunn ikke værre enn å fikse et bilde her og der selv med artwork :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.