Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva man gjør eller ikke gjør med en gammel Fender? ('69/'70 Strat)


Frodemann

Anbefalte innlegg

Det er vanskelig å spå, særlig om framtiden, men det er vel en generell enighet om at "dagens" gitarer ikke blir like verdifulle som eksemplarene fra sekstitallet. Så gjenstår det å se om de fleste har rett.

Men, så langt fram som det er mulig å tenke seg, vil man kunne kjøpe seg en Fender Stratocaster brukt, og få igjen omtrent det samme som man ga for den om noen år. Kjøper man en ny, må man regne med et verditap.

Ellers er det vel stort slett slik at det å bygge pensjonfond på gitarhandel på amatørnivå er omtrent like trygt som det det var å skaffe seg en komplett samling Pokemon- kort. Eller alle platene til Bay City Rollers i mint tilstand.

Poenget er- kjøp deg en gitar du har lyst på, og gi litt blaffen i "investeringen". Det er det trolig ikke uansett. Det er relativt få gitarer som stiger i verdi. Kjøper du Fender eller Gibson litt oppe i pris brukt, får du trolig igjen omtrent det du ga for den. Ellers taper du penger. Det gjør du da på alt annet du kjøper og eier, så slik sett er det da ikke noe spesielt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får det jo nesten til å høes ut som om alle forhandlere er skurker. Det er da ikke noe galt i utgangspunktet at de skal ha en avanse. Så kan det nå være at den avansen kan bære noe diskutabel :D

:D Ja da leser du meg slik fanden leser bibelen. Naturligvis er de som lever av å selge gitarer avhengig av å tjene noen kroner på hver handel. Det er jo bare nettopp det jeg minner om, for i dette tilfellet, så vil det jo være trådstarter som betaler forhandlerens fortjeneste ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, samme måned hvis jeg forstod infoen tidligere i tråden rett. 018 er 01 for januar og 8 for 1968. Artig.

Den gitaren har nok kropp fra 1968 også, tallene på pickupene tyder på det, uke 32 1968 tror jeg.

Hmm, lurer på hvorfor min hals ble liggende i to år? Var den ekstra god eller litt for dårlig? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos Arne Hast på Vintageguitar med straten min i dag, han sa: "ikke selg den, jeg gir deg et skambud på 20000 for at du ikke skal selge den."

Han hengte den på seg og plugget den inn i en Bogner(?) , noe til 18k i hvertfall, dro åpningen på Purple Haze, og gliste. Jeg spurte: "Hvordan låter dagens Fendere i forhold til dette?" Hvorpå han svarer "Bra at du spurte", plukker ned en Fender Custom Shop fra veggen og sier høyt ut i butikken: "Her er A-B test på originale '69, og Custom Shop '69 Reissue pickuper".

Han drar Purple Haze en gang til, og ser på meg og sier: "Case closed ...eller?" Og endelig forstår jeg, der og da, og svarer helt oppriktig: ... "ja, faktisk" :) .

God Helg!

Hilsen Frode, nå enda stoltere Stratocastereier ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.