Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Attenuator 2013


siimen

Anbefalte innlegg

Vurderer å gå til innkjøp av en attenuator igjen etter å ha solgt de jeg hadde for lenge siden.

Jeg mener nå høykvalitets attenuatorer med mulighet for 4, 8 og 16 ohm som påvirker lyden minimalt. Den kan gjerne kreve 230V strømforsyning da det kun er snakk om å bruke hjemme. Jeg har fra før hatt THD hotplates i flere omganger og var greit fornøyd med de, men ønsker å kjøpe en "universal" som gjør lydopplevelsen enda bedre.

Har det kommet noe nytt og bra på markedet, og hva er det beste og mest aktuelle nå i 2013?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BadCat the leash. Helt transparent i mine ører, kan matche både topp og cab i 4-8-16ohm.

Denne ser fornuftig ut! Passe størrelse også egentlig. Noen butikker i norge som selger en slik?

Jeg har ikke prøvd den selv, men Aracom PRX150-Pro2 skal være noe av det krasseste, og får gode skussmål. 4-8-16 Ohm. Kan også kjøres med forskjellig impedanse mellom topp og kabinett. Minuset er at den kommer på rundt fem lapper.

Denne virket interessant, butikker i norge som selger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kuppe tråden....men er det noen billigere alternativer som er så godt som like bra og selges her i norge?

Jeg har en Laney LT5-112 som jeg synes spiller for høyt til hjemmebruk. Skulle gjerne redusert volumet en del. Trenger ikke soveroms volum, men slik det er nå så spiller jeg kun på volum 2. Kanskje av og til opp mot 3. :blink:

Kunne sikkert fått mye mer ut av den med en attenuator slik at jeg får denne rør-brekkingen som alle snakker om.

Men jeg har aldri prøvd en attenuator før og det er kjipt å gi 3000,- og så tenke at dette ikke var all verden.

Men jeg leser jo også at attenuatorer stjeler en del av tonen så man må kanskje ha av de bedre for å bli fornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en billig attenuator jeg kjøpte på Ebay for 40$ Den gjør det den skal, men du mister en god del treble når du temper noe mer enn bare bittelitt. Må bruke en EQ i tillegg om jeg skal bruke attenuatoren. Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt en ordentlig en.

Men for å være helt ærlig så tror jeg at om du ikke kan cranke en 5 watts amp, så kommer du ikke til å få noe bra lyd på det volumet du vil ha uansett. Da demper det så mye at kroppen og trøkken i lyden blir helt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en THD hot plate, de får du kjøpt for 1000-2000 brukt. De er bra til moderat demping og til den prisen. Jeg har ikke fått testet den på Tiny terror'n (15/7W) fordi THD'n er på bare 4 ohm.

Tror kanskje en billig amp simulator istede, hadde vært din løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.