Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarskap for feks 7-8 gitarer?


REBELLO

Anbefalte innlegg

Denne tråden har muligens vært oppe før eller relaterte tema, men jeg syns det er påtide å fyre den opp igjen.

Noen av oss av oss har flere gitarer og bare noen få av oss kan spille på flere gitarer samtidig.

Derfor trenger man gjerne et skap med glassdør på. Slik att gitarene kan stå trygt, lett tilgjengelig og att man kan beundre gitarene også når man ikke spiller på dem.

Savner en løsning for dette på det norske markedet, blir dyrt å frakte et skap fra USA, har funnet noe der borte men ikke noe optimalt.

Ser for meg et skap med plass til 7-8 gitarer i IKEA sponplate kvalitet og pris med pen finish hvor gitarene kan stå og ikke henge.

Dybden i skapet bør ha plass til en Gibson 335 feks og det bør ikke være en to delt dør som ødelgger utsikten.

Utfordringen blir hovedsakelig dybden, prisen og finne et som ikke har to delt dør.

Alternativet er selvsagt å bygge et selv. Men ved et par tegninger og kostnadsoverslag ble dette litt satt på vent..

Enkleste og peneste er kanskje et antikt skap med rett dybde i som man monterer glass/plexi i. Men slike passende antikke skap i rett format kommer man ikke over ofte samt man må modifisere noe og helst legge inn plexi glass hvis man ikke skal ha midt stolpe.


Forslag til produkt eller løsning?

Endret av REBELLO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, jag använder ett enkelt Ikea Pax (tror kanske att det finns med glasdörr?) typ 2.40 m högt och 38 cm djup eller nåt sånt plus guitarhanger (http://www.thomann.de/se/gewa_guitar_hanger.htm). Jag använder bara övre delen av skåpet till fyra gitarrer men jag tror nog att det ska få plats 4 på undre delen också, jag kan undersöka saken om det skulle vara aktuellt :) . Faktiskt en väldigt arealeffektiv och fruvänlig lösning.

Edit.. Faaen, sorry, såg inte at du skrev "stå og ikke henge".

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skap, men hvorfor ikke bare gå for industristandarden Ultracase.

Jeg har 2 slike stående i stua som er fyllt opp, solide saker.

Koster flesk, men vil man ha det beste...

Ultracase har jo forresten guitarvault skapene, ingen glassdør da men.

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

jeg bygde jo mitt egent gitar stativ. etter som v vinger ikke vil stå i alle typer stativ :P

så etter eg hadde bygd stativet så satt eg på noen billig plater, tok en maling kost og malte i vei xD

til dør så fikk eg kjøpt akryl plast som eg kjøpte hos en glass mester slik at eg fikk den størrelsen eg ville ha.

alt i alt UTEN dørene så kom det på kanskje 400-500kr og 1 dags arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.