Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Så som så bygg fra TDPRI


Anbefalte innlegg

Festlig eksempel fra TDPRI http://www.tdpri.com/forum/tele-home-depot/272661-butcher-telecoaster.html

Kroppen er jo byggd så fantastisk dårlig, skjevt og fælt. Men det er ikke EN negativ kommentar i postene under. Ikke en eneste bare positive kommentarer, klassisk USA folk! haha.

Hadde denne vært postet på gitarnorge så hadde det blitt påpekt det ene og det andre. Bitte litt mer ærlige folk her, og det er bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i forhold til premissene så er det vel ikke så dårlig?

This was sort of a proof of concept project to see whether I could make a solid guitar body from a piece of 3/4" particle boar with faux butcherblock veneer, using a jigsaw and no router.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bygget tror jeg rett og slett jeg hadde stått over å kommentere. Det får være måte på å kaste bort tiden sin. Greit nok at man lurer på om "man kan lage gitar med", men i og for seg er det gjort før, med utmerket resultat. I veldig mange områder av verden bygger man kurante gitarer med utrolig enkle midler.

Enten man tror det eller ei, så er det også kjempeforskjell på stikksager.

Jeg har en "Salvador Dali edition" liggende. Brukt i tre minutter. Biltema, masse watt, laser, LED- lys og hvis jeg finner den, kasse. Gis bort mot porto.

Skikkelige stikksager er det mulig å sage rett med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gammel B&D stikksag som rister og bråker som en Tommygun, men har du pussetrommel og stativdrill kan stikksaga være kurant til utskjæring av kroppen. Det blir nesten uansett litt flex i bladet så jeg sager 4-5 mm utenfor linja med litt finere blad og tar meg god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å borre med stativdrill med forstner-bit (eller hva det heter) hele veien rundt og så frese til slutt?

Det er en mulighet, men jeg ville fått vekk de verste "tappene" etter borringen før fresing. Fresen kan ha lett for å ta tak i dem og rive løs store biter, men det går nok hvis man er veldig forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke fått med dere denne da? :D

"I was not trying to make it pretty. In fact the idea was closer to "the uglier the better,"

Har sansen for dette, men syns ikke den ble ugly nok. Her et bidrag fra fjorårets Building Challenge, kul syns jeg. :D :

http://www.tdpri.com/forum/attachments/2012-tdpri-tele-build-challenge/127633d1337048052-k-brus-2012-challenge-build-thread-completed-image-1081400579-jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.