Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål til rør-folk


Anbefalte innlegg

La oss si 4stk kt88, og 200w

Ikke for å kødde med deg, du har jo viklet en konge-mic for meg, så jeg bør egentlig stelle pent med deg, men....

Hva i helvete skal du med en 200W rørforsterker?

Har du tenkt at "Statens jordskjelv-institutt" skal tro det har eksplodert en ny atomubåt i Baretshavet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det var bare et eksempel. Dom tidligere nevnt i tråden er 30w hva jeg ønsker. Jeg fant forresten en trafo som passer og begynner straks å bestille deler :)

30W er en fin kraft, både hjemme og på gig. På gig blir jo ampen mikket uansett. Jeg mener også at 15W holder i de fleste tilfeller.

Jeg har mange forsterkere, alt fra 130W rør (Music Man)..... Det er jo en MORDER!

Videre ned til et par Fender Bassman 50W, Peavey Classic 30W, Fender SuperChamp 15W og en egen konstruert 15W.

Kan ikke si jeg savner noe med 15W-erne heller.

Den jeg gjennom alle år har brukt mest er jo den eldste Bassman, men den har jeg jo også eid siden 1978 ;)

Off topic: Så i en annen tråd at du ønsket skjema på min mikk-preamp. Det skal du gjerne få, men jeg må grave litt for å finne det.

Det ligger på min gamle PC-lap, så jeg må få sparket liv i den, og deretter få laget en PDF av den. Men du skal være klar over at selve preampen er enkel, men med kostbare trafoer fra svenske Lundahl Transformers, og den kan lages slik.

Men parallelt med preampen har jeg også laget en kompressorstyrekrets med IC-er som kan koples på preampen, slik at man får rørpreamp med kompressor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.