Web Analytics
Jump to content

NGD: Gibson Les Paul Custom Silverburst 1982

Teppe
 Share

Recommended Posts

Fin gitar! Hvorfor tror du at Tim Shaw pickuppene ikke er originale?

Har ikke fått med meg at LPC'er ble produsert med Tim Shaw pickups, men det kan jo godt hende de faktisk er originale. Står jo på dem at de ble lagd i 82 også.

Grattis. tidlig åtti customs er stort sett gull. Hvis du synes den høres litt tynn ut i bridge kan du jo prøve å hive på en alu stop tail. TP6 er en såkalt "tone sucking device" :)

Skader jo ikke å prøve :) Takk skal du ha!

Jeg ville tatt en tur innom LP-forumet. Det finnes mange eksempler på idiosynkratiske og til dels anakronistiske Gibson-modeller fra tidlig åttitall. Men Shaw pickups og Nashville bro er vel korrekt, så vidt jeg vet. Har aldri skjønt poenget med 'fine tuning' funksjonen til TP-6en. Ser du noen nytteverdi i den, eller?

Edited by M55ikael

Den var absolutt fet den der :wub:

Har aldri skjønt poenget med 'fine tuning' funksjonen til TP-6en. Ser du noen nytteverdi i den, eller?

Egentlig ikke nei. Hvis det viser seg at den har en negativ effekt på tonen så blir den nok byttet ut.

Jeg ville tatt en tur innom LP-forumet. Det finnes mange eksempler på idiosynkratiske og til dels anakronistiske Gibson-modeller fra tidlig åttitall. Men Shaw pickups og Nashville bro er vel korrekt, så vidt jeg vet. Har aldri skjønt poenget med 'fine tuning' funksjonen til TP-6en. Ser du noen nytteverdi i den, eller?

jo nashville bro er korrekt for denne modellen, men det ser ikke ut som en gibson nashville står på den aktuelle gitaren.

gtrzn:)

jo nashville bro er korrekt for denne modellen, men det ser ikke ut som en gibson nashville står på den aktuelle gitaren.

gtrzn:)

Er korrekt Nash bro for æraen, så vidt jeg kan se. Mulig akkurat denne versjonen hvor skruene ikke er synlig på toppen strengt tatt ikke kalles Nashville. Denne broen kan visstnok justeres i lengderetningen for å kompensere for feilplasserte skruer.

Edited by M55ikael