Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Gibson Les Paul Custom Silverburst 1982


Teppe

Anbefalte innlegg

Fikk endelig denne idag! Sto mellom å kjøpe meg en PRS Custom 24 eller denne.. Gibson Les Paul Custom Silverburst fra 1982 med Tim Shaw pickups, original TP6 tailpiece og originale Speed Winder tunere.

Lyden imponerer meg voldsomt, takket være Tim Shaw pickupene vil jeg tro. Veldig definert lyd og sustain i bøtter og spann. Spesielt neck pickupen er helt himmelsk.

Halsen er veldig komfortabel og er tilnærmet strøken. Noe fretwear er det men ikke voldsomt. Oversadelen ser ut som er laget i metall? Ellers har den noen merker her og der og lakken har sprukket spesielt på headstocken, som er ganske vanlig for en silverburst så vidt jeg vet. Syns bare dette gir den sjel jeg :)

Den er i veldig fin stand i forhold til alder og med tanke på at alt er originalt vil jeg tro bortsett fra pickupene. Har kost meg i noen timer med denne nå og er veldig fornøyd med den! Skal prøve å få noe lydklipp av den ut iløpet av uka :)

Bildene er ikke tatt av meg men av selgeren, bortsett fra det siste. Mitt mobilkamera vil bare gjøre skam ut av gitaren.

IMG_1104.jpg

IMG_1106.jpg

IMG_1108.jpg

554968_10151272093676050_651546128_n.jpg

Endret av Teppe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammer Tool så det suser akkurat nå :D

Eneste negative jeg har å si om gitaren er at den kanskje høres litt tynn ut i bridge, noe som flere andre med disse pickupene har nevnt.

Endret av Teppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin gitar! Hvorfor tror du at Tim Shaw pickuppene ikke er originale?

Har ikke fått med meg at LPC'er ble produsert med Tim Shaw pickups, men det kan jo godt hende de faktisk er originale. Står jo på dem at de ble lagd i 82 også.

Grattis. tidlig åtti customs er stort sett gull. Hvis du synes den høres litt tynn ut i bridge kan du jo prøve å hive på en alu stop tail. TP6 er en såkalt "tone sucking device" :)

Skader jo ikke å prøve :) Takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.