Web Analytics
Jump to content

Overhalig av en gammel japaner. Cimar LP type gitar

Recommended Posts

En kollega på jobben har en gitar som spraka litt når man kobla den til forsterkeren.....

Jeg fikk med denne hjem og ga den litt behandling, den var grodd igjen med dritt.

Hvis man forsøkte å bende, hang stengene igjen i møkka på bånda.

Først gikk jeg over elektronikken, alle potmeter skrapa, jeg fikk rensa de så de fungerer helt ok nå.

Pickup velgeren fungerte ikke , men kom til live etter litt rensing.

Jack inngangen måtte pusses for at man skulle oppnå kontakt.

Kroppen fikk seg en polish, så var det over til halsen.

Den måtte renses skikkelig, reset først med litt lighter bensin, så rensa jeg med lemon oil (dunlop) så gikk jeg over alle bånda fire fem ganger med Gorgomyte til de ble skinnende igjen.

Etter litt setup spiller den veldig bra :)

Før og etter bilder.

post-4569-0-18994300-1361698143_thumb.jppost-4569-0-14324100-1361698169_thumb.jppost-4569-0-86772900-1361698181_thumb.jppost-4569-0-61722600-1361698190_thumb.jp

Jeg kunne gått grundigere til verks men jeg tror hobby-klimpreren blir fornøyd :)

Er det noen som vet noe om dette merket, og når den er fra ca.?

Det er bolt-on neck. neckplaten er stemplet med made in Japan.

Edited by Loztboy

Ibanez produserte Cimar-gitarene. En god del av strat- tele-, p/j-bass har "Cimar by Ibanez" p堨eadstocken (som er lik headstocken p堂lazer-modellene).

Min frste elgitar var en Cimar med 3+3 headstock, budsjettvariant av PF-serien (elgitarene, ikke kassegitarene) til Ibanez.

Edited by Truckstop Chuckie

Cimar var for Ibanez som Squier er for Fender, Epi for Gibson, Sigma for Martin osv, og som Audun sier klang navnet dårlig i ørene før i tiden.....det var nesten flaut å eie en slik, men det samme sa man om Squier Strat'ene som kom på åttitallet, så det viser jo hvor god greie vi hadde på den tiden. ^_^