Web Analytics
Jump to content

Noen som har finer 0,6-0,7 mm til fretless?

Recommended Posts

Hei :) driver og konverterer en båndbass til fretless, og trenger lønnefiner etc. i tykkelse 0,6-0,7 mm.

Er klar over at denne kunne vært i kjøp og salg, men regner med den kan treffe fler her.

Har prøvd å lete på nett uten hell.

Har nå nappet bånda ut av den med loddebolt og tang uten noe flising i det hele tatt, kjøpt epoxy, og laget radiusblokk.

Er veldig taknemmelig om noen kan selge meg, eller har tips til hvor jeg kan skaffe. ev. er alternativet å fylle med epoxy.

Må det være lønn? Der hvor de selger materialer til båtmodeller har de tynne lister i både lyst og mørkt tre i ulike dimensjoner.

http://www.modellers.com/Produkter/Materialer/lakk/lim/Treverk.aspx

takk så mye for svar :)

Det endte med at utålmodigheten tok meg, og at jeg fylte med lyn-lim.

Uansett, så hadde det ikke vært så nøye hvilket treverk jeg hadde satt inn, da overflaten blir dekket med epoxylim.

Ser i hvertfall ut som lynlim fungerer meget godt til dette da den er så tynn at den trenger skikkelig inn, samt at den blir hard.

Lynlim funker som bare det. Men styr unna aksellerator dersom du ikke vet hvordan det fungerer.

Dersom du har gripebrett i lønn eller annet lyst treslag, så er det etter min mening fint med mørk finer. Bedre med kontrast enn tre i nesten samme farge.

Edited by sarge

Har en Ibanez SR500 med rosentre gripbrett. Har nå fylt med lynlim, slipet med radiusblokk og sett at limet har krympet ved noen bånd.

Men har lagt et lag med mørkebrun lakkbeis som fikk det hele til å se mye bedre ut mtp. båndmarkeringene.

Der limet har krympet kommer epoxyen til å fylle siste rest om ting blir som jeg ønsker :)

Gleder meg som en unge til denne er ferdig.

Har et sett med flatwounds (Fender 55-105) som venter. Kosta 173 kr på Ebay :)