Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Norske kabinettmakere: finnes de?


lokmund

Anbefalte innlegg

Tanken slår meg ofte: jeg vil ha et 6 x 12 kabinett. Samtidig slår realiteten med fraktproblemet meg med bakhånd midt over trynet. Et sånt kabinett kommer vel på mellom 10-15k og å få fraktet noe slikt fra feks USA vil være galskap.

Derfor lurer jeg på om det finnes norske kabinettmakere der ute og om de isåfall er noe tess. Hvem vet? :)

Endret av rahnvu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke det er Deformed du tenker på da, men han slutta vell for en god stund siden.

Lager du en tråd om det, så er det garantert noen her på forumet som vil ta på seg oppgaven mot litt betaling. Kommer sikkert på godt under 10k også.

Litt nysgjerrig, hva skal du bruke 6x12 til? Hvordan tenker du mtp impedanser og kobling?

Fordel med det fremfor 4x12 + 2x12 ?

Høres bare usannsynlig stort og upraktisk ut.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke fascinasjonen for slike "kjøleskap"-kabinetter. De er store, tunge og lite fleksible. Det er vel bedre å basere seg på å fordele det over flere kabinetter, f.eks. 4x12 + 2x12. Da har man en transportabel løsning (2x12) for de "små" øvingene, mens man alltid har minst et 4x12 i øvingslokalet. Skulle det være utfordringer med koblingskonfigurasjoner og impedans, så er det ikke vanskelig å lage noen slike kreative varianter med noen brytere istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke fascinasjonen for slike "kjøleskap"-kabinetter. De er store, tunge og lite fleksible. Det er vel bedre å basere seg på å fordele det over flere kabinetter, f.eks. 4x12 + 2x12. Da har man en transportabel løsning (2x12) for de "små" øvingene, mens man alltid har minst et 4x12 i øvingslokalet. Skulle det være utfordringer med koblingskonfigurasjoner og impedans, så er det ikke vanskelig å lage noen slike kreative varianter med noen brytere istedet.

Det kan være flere grunner. For det første så låter feks en 810 annerledes enn 4x210, dessuten er større kabinetter ofte lettere å flytte enn man tror så lenge det ikke er mye trapper som skal forseres/mye løfting. Bare å tilte bakover og trille på hjul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.