Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kabeltrøbbel..


Anbefalte innlegg

Monster? Really?

Min erfaring med monster er at det er overpriset "tretten på dusinet"-vare.

Mulig det er overpriset, jeg har ikke sjekka pris på mange år. Men det er absolutt bra kvalitet. Hadde to stykker som jeg brukte i mange mange år, kjøpte dem på eBay for litt mindre enn det én kabel kosta her til lands :) Nå har de forsvunnet på gigs, så nå bruker jeg en billig Supreme-kabel. Virker å være veldig grei kvalitet på den også!

Forøvrig, å kveile kabler skikkelig er noe alle bør lære seg! Da holder de mye lenger enn «surre rundt albuen»-metoden, og det blir ikke krøll og bøll når man skal pakke dem ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde "surret kabel" i mange år jeg, før jeg lærte det der. Jobbet sammen med en lydmann som så meg legge sammen kabel, og så spurte han "Hvor har du lært det der? Fra en rørlegger?" Så fikk jeg et lite kurs, og etter den tid har jeg vært flink gutt, og duverden for en effekt det har. Det er faktisk mulig å legge flere kabler sammen et sted, og å ta dem igjen uten at det er en eneste stor vase. Bare det er god nok grunn til å lavære å tvinne kabelen når man legger den sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monster? Really?

Min erfaring med monster er at det er overpriset "tretten på dusinet"-vare.

Jeg kjøper ofte sånne ting hos den lokale foreningen for å støtte dem en gang iblant. Men det med Monster angrer jeg ikke på, selv om kabelen kosta litt.

Oser kvalitet av disse kablene. Solide og fine kabler! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kveiler kabler tar jeg ene enden i venstre hånda, mens jeg går "oppover" og vrir kabelen til høyre. Typer tvinner sånn at den automatisk går i en sirkel. Dette gjør jeg under hele prosessen til hele kabelen har blitt en kveil.

Hvis du vrir samme vei hver gang du legger opp en kveil så får du en del twist på ledningen --> krøll, knuter og slitasje på kabelen. Sjekk denne youtube videoen som viser en flott måte å kveile på. Han varierer hvordan han legger opp annenhver løkke, og det blir ingen vridning på kabelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.