Web Analytics
Jump to content

Enda en Black Metal tekst, feedback?

Recommended Posts

Skrev en ny black metal tekst, denne gangen prøvde jeg et annet emne...
Forrige jeg skrev fikk jeg mye respons om at det var skrevet nesten alt det var om emnet, og tenkte jeg skulle prøve

noe som ikke er skrevet så mye om før. Er helt sikkert mange sanger om det, men ikke

like mange ihvertfall, jeg har nå ikke hørt noen om det enda...
Ja, litt feedback hadde vært veldig flott!
Er fortsatt WIP ;)
Andre black metal teksten jeg har skrevet;

A flaming inferno covers the sky

Ashes falls down on the earth

Massive veils tears in the ground

The soil soaks up the gore (skal bytte ut ordet, fant bare ikke noe bedre akuratt da.)

Eternal darkness upon the world

Shadows blend into the dark
Waits for the creatures of evil to return

Obscure shapes climbs up from the darkness

Creatures pleas their hunger on flesh
An obnoxius stench up your nose

Rotting corps(es?) covers the ground
Ragnarok

(Ragn - a - rok)

• 4 weeks later...

Er ikke overstadig glad i hverken black metal, eller de 'typiske' tekstene dems.
Men de første 3 linjene var heavy :) Er ikke til særlig hjelp, men digger ikke det blod og råtne lik greiene, litt mindre av det for min del :P
Keep up the work

Jeg synes ofte at "blackmetal"-tekster ofte kan være kule, fordi de alltid er veldig metafor-basert, de beskriver alltid noe med bilder. Dette gjør jeg også mye i tekstene mine, men på en annen måte.

Både i denne teksten og den forrige(som jeg kommenterte på, "master of puppets") synes jeg du har mye bra med tanke på beskrivelser og nettopp det å skape et bilde. MEN, jeg synes du gjør det litt for "rettfrem". I tillegg er det noe i flyten i teksten som er litt annerledes, og ikke på en god måte. I motsetning til Mr. Guns 'n Roses over meg, er jeg ikke noe spesielt fan av riming i sanger, og hvertfall ikke i typisk BM-tekster. IMO vil ikke det hjelpe deg til å bli noen bedre tekst-forfatter i en BM-sammenheng.

Tenkte jeg skulle gå gjennom teksten litt nøyere, men først vil jeg si at prøv å bli litt mer original i tekst-temaene dine. Ragnarok og verdens undergang vil jeg si er litt "oppbrukt", uansett sjanger eller medie.

En annen ting jeg legger merke til, i begge tekstene, er at du skriver ting veldig rett ut. Prøv å omformulere deg så det ligger litt mer i linjene, man trenger ikke å si alt, med en gang.

Dette krever selvfølgelig tid og øvelse, skal ikke si at jeg er best på det selv.

- Dette funker bra.

The soil soaks up the gore (skal bytte ut ordet, fant bare ikke noe bedre akuratt da.)

- skjønner ikke heeelt bruken av "veils" her. "Veil" betyr å tilsløre, eller at noe er uklart.. Hva prøver du å formidle?
Ville uansett omformulert disse to linjene, klinger litt rart.

- "Eternal darkness" er brukt 290821938 ganger. Forslag; "Endarkened world"

- Kult, men fortsatt noe rotete. Forslag; "Obscure shapes ascending from darkness" eller noe lignende.

Creatures please their hunger on flesh

- Trenger ikke creatures her igjen kanskje? Bytte ut med "they" eller lignende.

Rotting corps(es?) covers the ground.
Ragnarok

(Ragn - a - rok)

Har ikke tenkt til å skrive om teksten din, bare gi forslag og tips til deg. Mulig det blir veldig mye, men er bare godt ment :)

Et siste forslag/tips; tenk på hvem som forteller, og velg hvordan du vinkler teksten etter det. Skal det være 1person, "I", eller 3 person "they"? osv osv.

Uansett, alt er godt ment, vil bare hjelpe :) Good luck! Keep it going!

• Like 1

• 2 weeks later...

Jeg synes ofte at "blackmetal"-tekster ofte kan være kule, fordi de alltid er veldig metafor-basert, de beskriver alltid noe med bilder. Dette gjør jeg også mye i tekstene mine, men på en annen måte.

Både i denne teksten og den forrige(som jeg kommenterte på, "master of puppets") synes jeg du har mye bra med tanke på beskrivelser og nettopp det å skape et bilde. MEN, jeg synes du gjør det litt for "rettfrem". I tillegg er det noe i flyten i teksten som er litt annerledes, og ikke på en god måte. I motsetning til Mr. Guns 'n Roses over meg, er jeg ikke noe spesielt fan av riming i sanger, og hvertfall ikke i typisk BM-tekster. IMO vil ikke det hjelpe deg til å bli noen bedre tekst-forfatter i en BM-sammenheng.

Tenkte jeg skulle gå gjennom teksten litt nøyere, men først vil jeg si at prøv å bli litt mer original i tekst-temaene dine. Ragnarok og verdens undergang vil jeg si er litt "oppbrukt", uansett sjanger eller medie.

En annen ting jeg legger merke til, i begge tekstene, er at du skriver ting veldig rett ut. Prøv å omformulere deg så det ligger litt mer i linjene, man trenger ikke å si alt, med en gang.

Dette krever selvfølgelig tid og øvelse, skal ikke si at jeg er best på det selv.

- Dette funker bra.

- skjønner ikke heeelt bruken av "veils" her. "Veil" betyr å tilsløre, eller at noe er uklart.. Hva prøver du å formidle?

Ville uansett omformulert disse to linjene, klinger litt rart.

- "Eternal darkness" er brukt 290821938 ganger. Forslag; "Endarkened world"

- Kult, men fortsatt noe rotete. Forslag; "Obscure shapes ascending from darkness" eller noe lignende.

Creatures please their hunger on flesh

- Trenger ikke creatures her igjen kanskje? Bytte ut med "they" eller lignende.

Rotting corps(es?) covers the ground.

Ragnarok

(Ragn - a - rok)

Har ikke tenkt til å skrive om teksten din, bare gi forslag og tips til deg. Mulig det blir veldig mye, men er bare godt ment :)

Et siste forslag/tips; tenk på hvem som forteller, og velg hvordan du vinkler teksten etter det. Skal det være 1person, "I", eller 3 person "they"? osv osv.

Uansett, alt er godt ment, vil bare hjelpe :) Good luck! Keep it going!

Takk! har skrevet mange tekster etter det.. og må si at det har blitt bedre, og mye av det du har sagt er det jeg har begynt å gjøre i tekstene jeg skriver... og det med Veil, betyr vel "rift" eller "sprekk" kansje en staves på en annen måte kansje... jeg kan skive opp en sangtekst jeg har skrevet nå og så får du se om det ble noe bedre ;) takk for at du tok deg tid!