Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Extreme Death metal pedal countdown


REBELLO

Anbefalte innlegg

Finnes utrolig mye rart dyrt og billig på dette markedet.

Men jeg sliter litt med å finne det råeste av det råeste.

Har prøvd noen BOSS overdrive i kombinasjon med noen andre gamle Maxon og Lovepedals men ingen ting er rått nok liksom eller har nok "dreimoment" alt høres ut som om du trekker ned dassen med full treble.

Vet att forsterker er essensielt.

Vet att BOSS HM2 har gode skussmål.

Erfaringer med denne eller noe som er bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en Tonebone Hot British en stund, og den gjorde en jævla bra higainlyd med masse punch, definisjon og «growl» :) Boss HM-2 duger vel ikke til stort annet enn motorsaglyd ala gammal Entombed, men det låter jo for all del fett det også :D

Men når det gjelder higain (og all annen vreng imo), så er det ingenting som slår vrengen fra en feit røramp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Emma PisdiYAUwot, Boss ML-2 og Blackstar HT-Dist også i tillegg til TightMetal. Disse blir regnet som ganske gode distortionpedaler for metal.

Selv har jeg vært borti nesten alt av Boss, og likte ingen av dem. Men kom over ML-2, kjøpte en og er nå veldig fornøyd med pedalen. Den er tight, brølete og ikke minst "billig". Brukte min som hovedpedal når jeg spilte i band, men nå ligger den og slenger. Du kan sikkert få få kjøpe den billig hvis du finner ut at det er en aktuell kandidat ;)

Ligg videoer, legger dem i spoilertags så de ikke tar hele siden:

Her er en video av Emma sin:

Boss ML-2:

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, har hørt på alt nevnt i tråden.

Liker godt i denne rekkefølgen:

Emma PYU, må sjekke om jeg kan få bestilt den uten dem blinkende øynene.

Demonizer falt jeg veldig for, men det var før jeg leste endel innlegg om att flere hadde problem med støy, må sjekke mer..

Damage control er jeg usikker på om jeg får plass til i kofferten, men den er på høyde med Emma PYU, flere muligheter og rimeligere.

AMT E1 høres også ok ut men er litt usikker, må høre mer.


Smak, behag og spesielt preferanser når det gjelder metal og distortion tror jeg og helt alfa omega hvilken forsterker du har :-)

Men jeg må ha en av disse pedalene ganske snart tror jeg:-)

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en DOD Death metal distortion fra tidl. 2000 tallet. En tight metal pedal med MASSE gain, litt over the top for min smak da jeg syntes det ofte kan høres litt "vepsete" ut når det blir for mye dist.. :wacko: Men sjekk ut bruktmarkedet å se om du finner en..(de lages ikke lenger da digitech kjøpte navnet..) Tror nok dette er en pedal right up your alley! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.