Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

SoundCloud og fil kvalitet/ format


Esp_ltd@95

Anbefalte innlegg

Hei! Eg har brukt soundcloud ei stund no til bandet mitt og soloprosjekt, og noke eg har merka fleire ganger, er at det låter bedre på datamaskinen en via soundcloud. Blir fila konvertert til annen bitrate? Har lastet opp mp3 filer, men da eg byttet ut desse med wav versjonene virka kvaliteten bedre, sjølv om eg hører null forskjell på wav og mp3 ellers. Er det noko bakdel med å laste opp wav i stedenfor mp3? Eg kan ha max 240 minutter med musikk der. Wav tar jo 10 ganger plassen som ein mp3 ville tatt, men er det samme for soundcloud kva format/ filstørrelse det er, så lenge ikkje alt varer over 240 min? Noken her som har litt erfaring? Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke svar på alt, men såvidt jeg har skjønt så konverterer soundcloud filene til streamingen, så det ikke blir et helvete med load på streamen, mens hvis du laster ned fra soundcloud, så får du orginale filformatet(evt. kanskje andre filformater å velge i også? har ikke prøvd å laste ned derfra før)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.