Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Custom


askøyrocker

Anbefalte innlegg

Jeg er stygt redd for at Gibson ikke tar slike custom bestillinger. Til det er de alt for store, men det finnes jo mange mindre gitarmakere som kan lage en Les Paul replika for deg med din specs. Ikke direkte billig det heller, men trolig mye billigere enn å få Gibson selv til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ikke så mye med størrelsen å gjøre, men mer med hvilket markedssegment de ønsker å tilby sine produkter i.

Nå har jeg ikke sjekket, men Fender kan vel sammenligne seg sånn rent størrelsesmessig og "historiemessig" og du kan få Fender Custom Shop til å lage en såkalt Masterbuilt med dine specs... uten å måtte pantsette huset... men koster flesk gjør det nok... og de nekter nok å sette Gibson logo på headstock'en ^_^

Men det hadde ikke vært no problem for Gibson å lage en Custom gitar dersom de hadde ønsket det... men for de så betyr Custom at gitarene blir på ett stadium behandlet med menneskehender og at de gitarene får muligens en siste sjekk før de forlater fabrikken...

Ikke for å disse Gibson... litt flåsete skrevet, men det er ikke så voldsomt langt fra sannheten... jeg er Gibson mann og har både standard og Custom Shop og en akkustisk og elsker inderlig alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få en god luthier til å bygge en Les paul som nevnt tidligere...er jo ikkeno problem å få en Gibson Logo på headstcken...mange store artister gjør dette. Blir billigere og du får antageligvis en mye bedre gitar enn Gibson noen gang kunne ha lagd fordi den vil bli lagd med kjærlighet og engasjement, Specs kan du jo bestemme helt selv så om du vil ha en typisk Les Paul får du det og vil du ha en i glassfiber kan du det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha en ny Les Paul kopi bygd av en duganes luthier bør du regne med fra 40.000kr og oppover.

Det er fordel å bruke en kjent bygger, og du bør betale for treverk som er kvaliteten over det Gibson bruker,

og som er historisk riktig i forhold til de originale Burstene.

Da stiger prisen fort, men da kan det hende at den antakeligvis er bedre enn en Gibson Custom Shop.

Problemet kan være å overbevise evt. nye kjøpere om det hvis du skal selge gitaren videre.

Hvis den da ikke er fra en kjent topp luthier og er med med Honduras mahogny og brasiliansk rosentre

kan det hende at den plutselig er mindre verdt enn en brukt Gibson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du klarer deg uten "Gibson" på headstocken (som mange ikke gjør i dag), ville jeg uten tvil kontaktet denne karen:

http://witkowskiguitars.com/en/products_sol.html

Har selv kontaktet han for å få en custom-bygget left hand SG, og prisen jeg fikk var under 15 flak.

Her får du en custom-bygget gitar med dine specs, og den blir ikke bygget på en uke som med enkelte store produsenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.