Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Frank Zappa!


Aphelion

Anbefalte innlegg

Jeg i hvert fall vært på konserter med han i Njårdhallen, Drammenshallen og Skjedsmohallen.

Flere ganger i Drammenshallen tror jeg.

heldiggris! :) har lest at zappa var perfeksjonist når det kom til gitarlyden live. kan tenke meg det var litt av noen opplevelser! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heldiggris! :) har lest at zappa var perfeksjonist når det kom til gitarlyden live. kan tenke meg det var litt av noen opplevelser! :)

På Kalvøya stilte han med eget utstyr fra amps til PA og miks. Det ble litt ståhei da de ikke kunne kjøre trucken over hengebrua, men måtte laste om alt på mindre biler, hehe. De hadde en lydsjekk på nesten en time tidlig på festivalen. Vi satt rett foran miksern og det var første gang noen hadde stereo PA-lyd i landet Gnore. Resten av festivalen kjørte på samme utstyr. Gikk utenpå alt annet til da. Perfeksjonister er et understatement. Som siste ekstranummer spurte han om vi ville høre noe gammelt eller nytt. Tydelig skuffa da mange ville ha noe gammelt. Men publikum var sjef, så vi fikk America Drinks & Go Home bl.a.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

heldiggris! :) har lest at zappa var perfeksjonist når det kom til gitarlyden live. kan tenke meg det var litt av noen opplevelser! :)

han var vel perfeksjonist på stort sett alle mulige områder.

så vidt jeg vet så er jamiroquai den eneste som kan komme i nærheten av zappa når det kommer til slikt.

det går en vandrehistorie om at Jay stoppa en gig de gjorde i stockholm fordi trommisen bomma på et skarpslag, hvor han hadde en lang unnskyldning til publikum og forsikret om at det aldri kom til å skje igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Kalvøya stilte han med eget utstyr fra amps til PA og miks. Det ble litt ståhei da de ikke kunne kjøre trucken over hengebrua, men måtte laste om alt på mindre biler, hehe. De hadde en lydsjekk på nesten en time tidlig på festivalen. Vi satt rett foran miksern og det var første gang noen hadde stereo PA-lyd i landet Gnore. Resten av festivalen kjørte på samme utstyr. Gikk utenpå alt annet til da. Perfeksjonister er et understatement. Som siste ekstranummer spurte han om vi ville høre noe gammelt eller nytt. Tydelig skuffa da mange ville ha noe gammelt. Men publikum var sjef, så vi fikk America Drinks & Go Home bl.a.

så gøy med sånn gamle historier! :) var det ikke sånn at zappa ville kjøpe kalvøya også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han var vel perfeksjonist på stort sett alle mulige områder.

så vidt jeg vet så er jamiroquai den eneste som kan komme i nærheten av zappa når det kommer til slikt.

det går en vandrehistorie om at Jay stoppa en gig de gjorde i stockholm fordi trommisen bomma på et skarpslag, hvor han hadde en lang unnskyldning til publikum og forsikret om at det aldri kom til å skje igjen.

Tror Prince kunne være ganske hard også, lest intervjuer med noen av gitaristene hans..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så gøy med sånn gamle historier! :) var det ikke sånn at zappa ville kjøpe kalvøya også?

Det har jeg ikke hørt, men han fikk visst litt problemer med å komme inn på Grand hotell i fotsid kjortel og langt hår. Da ba han manageren om å sjekke hva hotellet kostet, sies det. Men egentlig var han jo en borgerlig og konservativ familiemann. Han var kompis med bl.a. Gunnar Eide.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.