Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Koble MFC-01 til Axe FX 2


Sorg

Anbefalte innlegg

Mitt MFC-01 fotbrett vil ikke skru seg på. Først viste det seg å være kabelen, men jeg har nå kjøpt ny. Var i kveld hos en kamerat som har Axe FX Mark 2 og der fikk vi strøm i pedalbrettet via CAT5-kabelen. Imidlertid så fikk vi feilmeldingen "Axe fx preset name" eller noe sånt.. Men pedalbrettet fikk hvertfall strøm.

Men når jeg nå er hjemme og skal koble til pedalbrettet til min Axe FX 2 (ikke mark) så slår det seg ikke på i det hele tatt! Dette er med samme kabel (kjøpt ny i dag) som vi brukte hos min kamerat med Axe FX 2 Mark. Og der fikk vi strøm i det..

Noen som vet hva som er galt?

Har oppdatert til siste firmwire

Endret av Sorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på dette?

Jeg vet att 9-pins midikabel overfører strøm, men ser ikke for meg att det blir no phantompower levert gjennom ethernet.

Prøvd å koble til adapteren?

Har kun adapter med amerikansk connection, så får ikke testa det.

Men med Ethernet-kabel så skal man ikke koble til adapteren i tillegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt både kryssede og "rette" cat5 kabler, men vet ikke om dette har påvirkning til Axe'n. Cat5e gjør samme nytten, den er bare skjermet. Strøm får du over nettverkskabelen via PoE. Hvor lang er kabelen din?

Kabelen er ganske lang- Mellom 5 og 10 meter tror jeg. Men tror kanskje den er crossover (ulike farger i hver ende) og i følge Axe forumet så funker ikke det. Den må være thru/rett. Så kanskje det er feilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kabelen er ganske lang- Mellom 5 og 10 meter tror jeg. Men tror kanskje den er crossover (ulike farger i hver ende) og i følge Axe forumet så funker ikke det. Den må være thru/rett. Så kanskje det er feilen..

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=172831

Fasiten ligger enkelt i den linken så finner du ut om du har krysset kabel hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må det være en hardwarefeil tror jeg. Enten inngangen på MFC eller ut på Axe. Hvis kameraten din har fotbrettet kan du jo teste med hans på din Axe.

Han har dessverre ikke fotbrettet... Noen i Oslo som har dette?

Hadde vært bra å få testet..

Endret av Sorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjøpte Axen da jeg bodde i USA men bor i Norge nå. Har kontaktet Fractal Audio men de kan kun returnere ampen til en US/Canada adresse. Det er jo ikke aktuelt for meg.

Har også kontaktet G66, men de gir ikke support pga jeg har kjøpt den i USA.

Eneste alternativet er å få en elektrikersjappe i Norge til å se på den. Gjør jeg det vil jo garantien opphøre, men den har vel i grunn allerede gjort det når Fractal Audio kun kan returnere til US/Canada adresse.

Noen som vet om en bra sjappa til å sjekke dette? Å evn fikse en MFC-port er kanskje ikke det mest kompliserte heller?

Har hørt at Servicepartner skal være bra.. Noen som kjenner de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil for øvrig tro at hvis brettet funker på den ene axe'en men ikke din så er det nok feil på etherporten på din.

Og problemet med "axe fx preset name" kan være at du ikke har stilt inn brettet til ethernet, men at det fortsatt står innstilt til å sende og motta via midi-porten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.