Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

CastorFiber

Anbefalte innlegg

Så jo nylig en film på youtube (delt av en venn på facebook) med en bluesklubb som hadde "jamsession"-møte på en lokal pub på Hamar. Det var bluesgutter og gubber i de fleste aldre der. Det må jo være noen av de gutta som er litt interessert i å spille litt hardere også?

Ellers høres jo GN-gubbetreff fristende ut, det. Jeg føler meg ikke så gubbete, men er jo godt over (eller ihvertfall i gang med) den berømmelige krisa man får etter et antall tiår. Største utfordringen er vel det med å få en helg til å passe inn i hektisk familieliv.

Edit: Etter Tommerns kommentar nedenfor, så finleste jeg tråden nøyere og ser jo at jeg ikke er innen målgruppen på 50+... Nåvel. Tipset om andre musikere på Hamar over står ihvertfall.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jo nylig en film på youtube (delt av en venn på facebook) med en bluesklubb som hadde "jamsession"-møte på en lokal pub på Hamar. Det må jo være noen av de gutta som er litt interessert i å spille litt hardere også?

Ellers høres jo GN-gubbetreff fristende ut, det. Jeg føler meg ikke så gubbete, men er jo godt over (eller ihvertfall i gang med) den berømmelige krisa man får etter et antall tiår.

Føler meg ikke gubbete jeg heller akkurat. Men her er det kalenderen som ruler.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noe poeng i å lage noen veldig aldergrense. Jeg tror at hvis vi får stt et tidspunkt, og laget en liste over aktuelle låter, så kommer resten av seg selv.

"Gubbefaktoren" er vel der i første rekke på grunn av mitt startinnlegg med "gubbeband" ment som en litt humoristisk vri.

Likevel tror jeg kanskje man blir litt utilpass hvis man er fjorten og blir sittende alene en helg sammen med herrer i femtiårene. Man forandrer seg litt etter hvert som årene går.

Det som jeg ser for meg blir i sentrum her, er jo musikken, det å kose seg og å øve litt sammen, og da har jeg lang erfaring med at alder ikke er så veldig viktig.

Det jeg tror er litt lurt, er ganske nøye planlegging, slik at når vi samles, så er det som kan avklares på nettet og på forhånd avklart, nemlig hvilke sammensettinger vi rår over, hvem som skal spille hva, hvilke låter, toneart, tekster, akkorder, gang i låtene osv. Det er dumt å bruke tiden slik at fem mann står og ser på den sjette skrive ut tekster fra nettet. Og så etterpå krangle om at "nei, det refrenget spilles to ganger, og ikke ett der, og breaket er ikke der, og den GM- akkorden er feil.."

Selv om man er relativt dreven, skal det en del spilling til før "grooven" sitter brukbart, og en helg inkludert litt rigging, kaffepauser, spising og slikt er ikke mer tid enn det man akkurat trenger for at det såvidt skal henge sammen.

Videre tror jeg man skal se for seg at vi bør få tak i noen som kan ta seg av rytmeseksjonen. Så sant man ikke ser for seg at en gjeng vil kjøre steinhard "unplugged", er det noe som kreves for at det blir noe som ligner på et band.

Er det rundt fem som melder seg, blir det ett band. Er det ti, blir det to. Stort flere tror jeg det blir vanskelig å få plass til, og å ordne med i forhold til sengeplass og annen logistikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To bassister, en er undertegnede, er allerede booket. Kompis Tom blir med, han spiller også gitar, bedre enn meg. Jeg har også en trommis på hånden som liker slikt som dette, har bare ikke spurt han enda. Han stiller så sant fruen ikke har bestilt tur på den datoen som ikke er bestemt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Etter Tommerns kommentar nedenfor, så finleste jeg tråden nøyere og ser jo at jeg ikke er innen målgruppen på 50+... Nåvel. Tipset om andre musikere på Hamar over står ihvertfall.

Sarge, take my advice, ikke finles meg bokstavelig... ;) Forhold deg til verten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lener meg tilbake. Jeg er ikke noen Marcus Miller, Malcolm Young eller Freddie Mercury, men spiller likevel gitar, bass og bedriver vokal, alt etter behov.

Har 2 elgitarer, 3 basser, liten gitaramp, grei bassrigg, en del rimelige pedaler, mikrofon, stativ, telt osv. Men det er noe som sier meg at det ikke kommer til å skorte på utstyr i denne aldersgruppen. ;)

Dato er vel det som begrenser mest for en slik GN gubbefestival. Ellers er det gode tanker alt det som er lenger opp. :)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Etter å kikket litt på østre hjørnet av huset mitt, der en sprukket overgang til oppvaskmaskinen har forsøkt å lage en liten spa- avdeling, ser jeg for meg at tiden framover er fastlagt til godt ut på sommeren. Her har det trukket vann inn i etasjeskiller, full av flis, fukt under parkett i tilstøtende rom og så videre.

Derfor er jeg redd det er like greit å se for seg et sånt treff i august eller noe. Akkurat nå vet jeg ikke helt. Heldivgvis har det ikke stått vann oppover veggene, og det er kun mur i kjelleren under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å kikket litt på østre hjørnet av huset mitt, der en sprukket overgang til oppvaskmaskinen har forsøkt å lage en liten spa- avdeling, ser jeg for meg at tiden framover er fastlagt til godt ut på sommeren. Her har det trukket vann inn i etasjeskiller, full av flis, fukt under parkett i tilstøtende rom og så videre.

Derfor er jeg redd det er like greit å se for seg et sånt treff i august eller noe. Akkurat nå vet jeg ikke helt. Heldivgvis har det ikke stått vann oppover veggene, og det er kun mur i kjelleren under.

Er i samme klubb. Ville absolutt bo ved sjøen og kunne kikke ned for å sjekke om båten ligger slik den skal i fortøyningene. Da ble det gammelt hus, med tilhørende behov for utbedringer und zu weiter...

Det må uansett bli når verten har tid, anledning, overskudd, og lyst. Null stress, det skjer når det skjer, hvis det skjer. Your call.

Lykke til, håper skadene er begrenset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å kikket litt på østre hjørnet av huset mitt, der en sprukket overgang til oppvaskmaskinen har forsøkt å lage en liten spa- avdeling, ser jeg for meg at tiden framover er fastlagt til godt ut på sommeren. Her har det trukket vann inn i etasjeskiller, full av flis, fukt under parkett i tilstøtende rom og så videre.

Derfor er jeg redd det er like greit å se for seg et sånt treff i august eller noe. Akkurat nå vet jeg ikke helt. Heldivgvis har det ikke stått vann oppover veggene, og det er kun mur i kjelleren under.

Ah, skjæbne. Forstår deg så godt. Vi er straks ferdig med å drenere rundt hele rekkehuset for å unngå vann i kjelleren, som naboer allerede hadde fått. Det tok det meste av vinteren, gitt.... God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.