Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

CastorFiber

Anbefalte innlegg

Dette må vi få til. Sjøl er jeg 60 minus, så jeg regner med å passere geriatritesten. Har økser og spillelyst og bred musikksmak, men svært lav sutreterskel for industrimusikk, uansett årgang. Kan ikke skryte av rutine eller ei kiste full av fantomsoloer, men prøver heller å lytte mens jeg spiller.

Det høres jo ut som om CastorFiber har ferdig opplegg til en festival, iallfall en ganske liten festival (det blir så kjipt med tomme jorder likevel) ;-) Et groovy alternativ til Skibladner og Titano. I'm in!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer man å samle la oss si ti til femten stykker som vil avsette en helg på Hamar, så kan det bli flere band av det. Så kan du spille QOTSA mens jeg ser og hører på. Kresen er jeg ikke, for all del.

Høres veldig OK ut med helg på Hamar :)

og jeg passer sjøl godt inn i katgorien 'Gubbers'

Er ellers, selvfølgelig dypt uenig i Tommerns påstand om gamle = trøtte greier :P

God musikk har da ingenting med alder å gjøre, verken på musikken eller utøveren.

Diskusjon om musikksmak, repertoar, spillelister ++ er bare trivelig, og bør inngå i det sosiale fundamentet for alle band.

Kan det være interessant med låt-forslag på dette forumet?

keep tuning,

_________

GAu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo denne tråden, og Gubberockfestivalen, CF sin eiendom. Og så har vi kanskje sklidd ikke helt ubetydelig ut her. Men det kan jo også hende at en slik festival, som blir viden kjent naturligvis, vil være et flott rekrutteringsgrunnlag til gubbebandet hans....

Er ellers, selvfølgelig dypt uenig i Tommerns påstand om gamle = trøtte greier :P

God musikk har da ingenting med alder å gjøre, verken på musikken eller utøveren.

Diskusjon om musikksmak, repertoar, spillelister ++ er bare trivelig, og bør inngå i det sosiale fundamentet for alle band.

Kan det være interessant med låt-forslag på dette forumet?

:D Jeg har aldri hverken sagt eller ment at gamle greier = trøtte greier :D Men det finnes ganske mye musikk som er dønn ihjælspellt, men som allikevel har en tendens til å dukke opp så snart man nærmer seg en jam-setting. Det er så mye fint å velge i at man ikke behøver å gnu noe særlig mer på Mustang Sally, hvis du skjønner hva jeg mener... ;)

Forøvrig har jo dette i seg kimen til en artig opplevelse, så da er det forsåvidt det samme for meg hva som spilles. En Sputnik-Medley sånn rundt midnatt blir sikkert stas..... :lol:

Hvis jeg får rullatoren til å rulle så langt er jeg gjerne med på en helg i gubberockens hall.

GPM, hvis du sliter med hjula, så har min gamle mor en rullator som har ikke har rulla så mange tusen km. Den kan hun sikkert låne bort til et godt formål .... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen altså hvis det er så mange som synes dette er noe man kan tenke seg å bruke en helg på, så for all del, for meg blir det da ikke et luftslott, men noe som kan gjennomføres. Det trengs jo ikke faktisk stort mer enn fem mann til for at det skal bli moro. Blir det ti, så er det jo opp i mot to band. For at det skal bli bra, trengs det å organisere, og det er jeg en djevel på.

Så kan vi sette tidspunkt, foreslå låter, legge ut filer og styre i vei fram til "festivalen" går av stabelen.

Jeg har tilgang til:

- Et par trommesett

- Et par PA- anlegg, type små og billige, inkl noe mikker og slikt, men medbrakt blir bra

- Et par bassanlegg og en tre-fire gitarforsterkere av ymse kvalitet, type billig

- 20-30 gitarer og basser

- To rom som kan brukes som øvingsrom hvis folket er med og rydder og bærer litt, type fjerne sofa og slikt.

- 5-6-7-8-9 sengeplasser, alt etter hvor gode venner man er. Kan kanskje få låne campingvogna til naboen, også

- stor overbygd terrasse med tre griller og langbord

- 5x8 meter partytelt, trenger hjelp til å sette opp i tilfelle

- Røykmaskin, laserrigg, lys, såpeboblemaskiner, type billig

- Stor hage med god plass til telt. Har du bobil/campingvogn er det plass til slikt, også.

- Trivelige naboer som tåler støy uten å klage. Halvparten bor vel på en tomt på 600 mål eller mer, så det går nok bra.

- Sikkert ting og tang jeg har glemt i farten. Jo, jeg har bare ett bad, så er det nevnt.

Skulle det ha seg slik at det blir noe særlig mer enn ti mann, så får vi se oss om etter et forsamlingslokale i nærheten.

Det er ikke meningen å fornærme noen, men vil likevel allerede nå nevne at hvis man ser for seg en helg med brakfyll fra morgen til kveld, så kan man heller melde seg på Titanofestivalen. Jeg orker ikke å ha huset fullt av sveiseblinde gamlinger som ikke har styring på rullatoren hele helgen. Videre må man belage seg på å bidra med ordning, vasking, matlaging og slikt som gjør livet lett og trivelig. Gratis kan det heller ikke bli, uten at jeg ser for meg at jeg skal bade i penger når dette er over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe slikt tror jeg kunne blitt en artig opplevelse. I tillegg hadde flere blitt bedre kjent med hverandre, utover profilen her på GN.

Og jeg støtter deg 100% på dette med uønsket brakfyll. Det er jo ikke moro, hverken under, eller etter, ikke minst for omgivelsene. Fokuset må jo være på vår felles interesser, i en munter og hyggelig setting.

Dugnadsånd, alle tar med litt utstyr, mat og drikke, spleiselag på grillkøl og andre felleskostnader, pluss litt kompensasjon til arrangøren...

Jeg blir gjerne med, dersom datoene stemmer .... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, dette vil jeg gjerne. For gamle familiefedre og -bestefedre er dette midt i blinken, sivilisert voksenmoro med mimretoner og spilleglede. Fyll er ikke fest.

Kanskje man til og med kan lære noe? Foreslår at CastorFiber bestemmer seg om han vil åpne for dette, og finner et tidspunkt. Vi er sikkert flere her som har en busy hverdag, så godt å banke datoer i rimelig god tid.

Jeg kan stille med egne gitarer og amp. Fikk dessuten litt sånn akustisk-ved-bålet-stemning her nå... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsann, glemte å følge med på denne i farten :huh:

Framdriften & forslagene er jo glimrende...

og det høres allerede kjempetrivelig ut !

Kan stille med:

  • div gitarer, både planke-, semi-kasse- & kasse- (deriblant dobro),
  • gitar-comboer (Vox, Kustom) som ikke er for tunge
  • div dynamiske mic'er
  • en 8 kanals Soundcraft mixer m/ Lexicon
  • en Zoom H4n opptaker (kanskje blir det noe å ta vare på)
  • noe kabel til alt dette

-------------------------

  • har 1 par aktive høyttalere også, men de er nok for tunge (> 20 kg/stk)

Foreløpig uforbeholden skryt til CF, som påtar seg å være organisator

...og du venter vel til det blir sommerføre over Dovre... :D

_____

GAu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Dere hadde ikke glemt dette, nei..

Vel, har jeg sagt A, får jeg si B. Skal se om jeg får tatt tak i dette ganske snart og startet litt planlegging. Ser for meg at denne tråden, som nok endte opp i noe helt annet enn det jeg så for meg, blir stengt.

Det å finne en dato som passer for alle blir vel veldig vanskelig. Samtidig tviler jeg ikke på at utstyrsparken er romslig nok, vi får forsøke å regulere slik at vi ikke sitter her med 8 deltagere og 8 PA- anlegg.

Ser for meg at rundt ti stykker nok er det som jeg synes er fornuftig å ta i mot, kommer det veldig mange fler blir det veldig mye logistikk, synes jeg. Erfaringsmessig er det jo også slik at det er færre som kommer når det drar seg til enn det som viser interresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har latt tråden i fred, i fall du ikke egentlig hadde noe lyst til å si B......

Og som du er innom, så er det alltid vanskelig å finne datoer som passer alle.

Når det er sagt, så hadde det vært utrulig artig å få til en slik samling av GN-gubber. For det første fordi man da blir kjent på en annen måte enn gjennom skrift, for det andre så kan man knytte nye musikalske forbindelser, som også kan gi andre spin-offs, vennskap og greier. Og så er det vel også slik, at vi som sorterer i klassen gubb, er i mindretall her på GN. Kort sagt så trur jeg dette kunne blitt artig i mange henseende.

Så da lener jeg meg tilbake og venter om noe skjer, hva som skjer, og når.

Og så håper jeg at du ikke føler at du må, men at det er noe du selv syntes kunne vært artig. I motsatt fall så blir det vel neppe artig.... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.