Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

CastorFiber

Anbefalte innlegg

Har ikke sett mange på min alder her på forumet i Hamarområdet, men jeg forsøker likevel.

Det kan jo tenkes at det sitter en del folk som bare leser og ikke poster noe særlig der ute.

Jeg er veldig spillesugen, og er med på det meste. Jeg spiller greit bass, synger og korer, og kan også ta meg fram på en gitar hvis jeg får øve litt først. Forøvrig spiller jeg vel litt av hvert av andre instrumenter også, uten at det er viktig her. Som for eksemel Digeridoo og sekkepipe.

Ønsker kontakt med andre på omtrent samme alder, (50) som vil øve og spille litt. Ambisjonsnivå er vel mest på øvestadiet, men med mål om noen få spillejobber rundt omkring etter hvert som man får et sett som sitter. Det med alder er ikke så viktig, men blir det for stor forskjell i alder, blir musikksmak og slikt for forskjellig til at alle synes det er hyggelig. Det å ha dette som en positiv opplevelse er viktigst, synes jeg.


Samtidig synes jeg at man skal ta ting så seriøst at man øver til ting sitter skikkelig. Det å raske sammen noe som ikke er bedre enn at man starter og slutter på likt, blir litt for slapt.

Har øvingslokale og det som trengs av utstyr for å komme greit i gang, inkludert PA og såpeboblemaskin. Og kaffetrakter.

Edit- ikke la deg skremme av topic. Er du tretti, eller tjue, går det greit for min del. Delt musikksmak og omtrent likt ferdighetsnivå samt like ambisjoner er mye viktigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg for min del er åpen for et gubbeband på tross av avstander.

Alle jobber hjemme, stiller forberedt, og tar en samlig i en helg i ny og ne. Så kan vi se hva det blir tell. Og ta det fra der.. Men da må det være gubb tvers igennom. 50+. Med repertoar som inneholder låter som ingen forventer av en samling "eldre" herrer. Noen gamle låter som aldri dør, så plutselig Go with the flow, QOTSA, Coldplay, avbrekk med Clapton Unplugged. Hey Hey f.eks, og så begynne låta som Clapton, men dra den til videre til full øs. Vi gjør det med han Sivert, går rett hjem hver gang. Sånn at det begynner å rocke når folk tru det er slutt. Surprise. Munnspill gir mange åpninger. Tony Joe White, Chris Rea, Knopfler f.eks.

Men så spørs det hva man vil spille da. Og så må man drite i honorarer. Dekke kostnader, mat og litt malt eller humle i et krus..... :) Gjerne en haug med folk, og flere stemmer, hvis fokuset er å ha det gøy...

Bare en tanke.... :D

Så kom ikke her å si at du ikke får respons.... :P

Edit: Har forøvrig en gammal kollega på Hamar, som er dyktig på keyboard og vokal. Ser ikke bort fra at han ville være med i The Gubbers.... :D

Endret av Tommern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo. Jeg er med på å arrangere noe slikt, jeg, og samler som jeg er, er det ikke utstyr i bånn det skal mangle. Har for eksempel et partytelt på 40m" og et par mål tomt i rolige omgivelser tilgjengelig, og med litt planlegging går det nok i boks. Blir det for lite, finnes det et idrettslag noen meter unna med et veldig greit klubbhus det går an å leie.

For å være ærlig- QOTSA, et band som ble startet opp i 1996?? Ikke noe jeg har et godt forhold til. Coldplay er sutrerock som jeg aldri har hørt på, og så videre.

Tror det blir ganske vanskelig å få paret musikksmak, deltagere, tidspunkt, ambisjonsnivå og så videre, men klarer man det, kan dette bli en helaften man kommer til å huske lenge. Siden jeg helt tilfeldigvis er admin, er det ikke noe problem å lage et underforum er et utvalg av geriatriske gitarhelter kan få tilgang.

Klarer man å samle la oss si ti til femten stykker som vil avsette en helg på Hamar, så kan det bli flere band av det. Så kan du spille QOTSA mens jeg ser og hører på. Kresen er jeg ikke, for all del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.