Web Analytics
Jump to content

Sende tilbake Ibanez Jem BSB.

stensen

Recommended Posts

Jeg samler Ibanez Jems og ble litt ivrig på tirsdag. På impuls la jeg inn og vant bud på en Ibanez Jem BSB.

Den er veldig sliten i finishen. Det var jeg klar over. PUPS er byttet, men jeg får med de originale Dimarzio Evolution PUPS.

Etter å ha snakket litt mer med selger og sett på bilder (og studert litt mer info om BSB) ser jeg nå at tremoloen og locking nut ikke er de orginale som satt på gitaren da den var ny. Den finishen som skal være der heter Pearl nickle og er meget sjelden.

Tror det bare er BSB av alle Jems som har denne finishen på hardvaren.

Vet ikke om det er å få tak i. Hvis det går snakker vi muligens 2000-3000 kr totalt. Stemmeskruene er orginale.

Selger har ikke skrevet et ord i annonsen om at tremoloen og locking nut ikke er orginal.

Er de flisespikkeri og reklamere og sende gitaren tilbake. Her er link til annonsen.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=111009366396&ssPageName=ADME:X:RTQ:US:1123

Til den prisen ville jeg nok latt det passere. Ser ikke stort til bilder lenger, men dersom gitaren fungerer er det jo ikke en upris du fikk gitaren for - dersom prisen på linken er korrekt.

Har du fått gitaren allerede?

Ah! Der fikk jeg opp bilder. Vel, jeg kan kjøpe den av deg for 3.500,-, så sparer du en hel rekke utlegg og tid i forbindelse med retur! :D

Har ikke fått gitaren ennå. Men har fått et bra tips. Jeg beholder nok gitaren. Men jeg får en bekreftelse fra en gitar teknikker f.eks Allen på AVH guitar. Så dokumenter jeg

en mangel på mottatt vare til Paypal. Da kan jeg få refundert noe av beløpet, som jeg kan bruke til hardware hvis det er og få tak i.

Her er en link på hvor strøken en Jem BSB kan bli etter refinish og detailing.

http://www.jemsite.com/gallery/showimage.php?i=107&c=6

Edited by stensen

Jo, nå fader de uansett av naturlig lys, så om du skal vise den frem vil den bli grønn (noe jeg personlig synes er finere enn blåfargen, men smak og behag).

Hvordan PayPal gjør det er jeg ikke sikker på, med tanke på at alt er tydelig på bilder kan det kanskje være vanskelig å vinne frem? Ikke sikkert det er mye å tape på det heller, bortsett en potensiell negativ merknad på eBay. Tror du må lete lenge etter den fargen. Har aldri sett noe sted at det har blitt produsert og solgt løst. Dersom du får noe penger tilbake er det godt mulig du uansett får godta uoriginal farge. For å si det sånn, om jeg var selger og et krav om tilbakebetaling ble lagt frem ville jeg heller hevet hele kjøpet, og om mulig lagt fraktkostnadene på deg som en liten "takk for sist". :)

Du gjør selvfølgelig som du vil, men til den prisen og med ekstra sett pups er det kanskje ikke så ille uansett?

Synes som The Euphor. Man tar en sjans når man handler brukt, det er ikke bestandig ting er helt slik som man ser for seg. Det er jo ikke sikkert selgeren visste om detaljen med fargen her, og kanskje trodde dette var fine saker med en ny lopro, eller at han ikke tenkte over det i det hele tatt. Man kan jo ikke vite om selgeren er totalt "Ibaneznazi" og har full kontroll eller ikke.

Prisen er det da ikke noe å si på, snarere tvert i mot. Jeg kjøper den gjerne for det du har gitt for den, jeg!

• Like 1

Synes vel egentlig det er godt gjort av deg og overse den svarte Floyden og locking

nutta.

Synes ikke det er noe krise at ikke selger har oppgitt det i auksjonen når det er så tydelige bilder.

Som kjøper bør man gjøre litt research når man handler me thinks;)

Kjøp JEM's fra Japan isteden der er de pinlig nøye med å beskrive brukttilstand.

Fikk flere derfra som var "in horrible conditon, badly used" osv og hver gang var det meget sterkt overdrevet og gitarene var veldig fine.

Gotoh har/hadde floyd med ganske lik plating som de som sitter på BSB tror ikke det ville lett å se forskjell med de...

Edited by Debris

Som sagt var det et impulskjøp. Og jeg hadde betalt allerede når jeg oppdaget dette med tremoloen og nut. Selger hadde jo en informativ annonse med tekst

der han nevner PUP bytte. Men ingen ting om hardware. For vel bare lære av dette. Og ja jeg skal bo på Jemsite, og lære meg alt om JEMS ned til hver skrue

før jeg kjøper noe mer på nett. Har jo 3 stykker fra før. Og i mitt sinn trodde jeg det og forandre på signaturmodeller ikke var så sannsynlig.

Tar tid å lære seg alt. I de senere år har det begynt å bli mange av det de kaller "tribute", men som er like lite originalt som Chibanez. Mange amerikanere synes likevel at "tribute" er utrolig mye bedre enn en fake fra Kina - selv om begge er fake. Dette gjelder i stor grad GMC swirl, og dessverre også flere LNG, så det gjelder å ha tunga i rett munn - særlig ved impulskjøp. :)

Synes som The Euphor. Man tar en sjans når man handler brukt, det er ikke bestandig ting er helt slik som man ser for seg. Det er jo ikke sikkert selgeren visste om detaljen med fargen her, og kanskje trodde dette var fine saker med en ny lopro, eller at han ikke tenkte over det i det hele tatt. Man kan jo ikke vite om selgeren er totalt "Ibaneznazi" og har full kontroll eller ikke.

Prisen er det da ikke noe å si på, snarere tvert i mot. Jeg kjøper den gjerne for det du har gitt for den, jeg!

Vil du ta kontakt med meg så kan vi diskutere pris. Er ikke sikker på hvordan man sender PM her

Har en JEM på gang i Danmark så det må skje litt raskt.