Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

GFS-pickups til Epiphone DOT 335, modell?


Troll

Anbefalte innlegg

Har gått til innkjøp av en Epiphone DOT 335, og trenger å bytte ut pickupsa! Bridgen er egentlig helt ok, men halspickupen er altfor kraftig og mørk i lyden.

Siden gitaren er billig, så vil jeg holde den på "lavbudsjett". Har alltid hatt lyst å prøve GFS, så nå kan jeg!

Jeg trenger både hals- og bro-pickup som ikke er for kraftige og som låter vintage, klart og fint. Gitaren skal brukes til cleans og lett vrengt blues. Har sett på Vintage 59 som virker ganske ok mtp specs:

http://www.guitarfetish.com/Vintage-59-Nickel-Classic-Alnico-V-Humbucker-_c_169.html

Noen som har erfaring med noen modeller og har lyst å anbefale noe?

Ser også at det kan være en utfordring å bytte pickups på denne, da det ikke er baklokk til elektronikken. Erfaringer her..? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GFS leverer vel noe av det beste i den prisklassen, mange av modellene demmes låter helt rått!

Du er jo på riktig vei synes jeg. Hørt mye bra om 59 pickupene uten av jeg har prøvd de, ellers har du jo også Fat Par Boutique pickupsene som er ganske like men med mer "kjøtt på beinet"

Ellers har jeg et sett med WIlkinson PAF buckere.. disse låter helt spinnvilt å er vanskelig å skille fra mine SD Antiquities, men mulig jeg har vært veldig heldig med mitt sett :)

Ellers har du jo Dream 90 pickupsene til GFS som låter utrolig bra :) P90 i humbucker format

Uansett så er det jo slik at du får gode pickups for en lav penge hos GFS så er mest akkurat hva du vil ha..

ligger tonnevis med reviews ute på youtube osv så er bare å søke i vei.

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hollowbody med P90 er jo grisefett, så jeg vil anbefale Dream90 eller Mean90. Tror Mean er ganske vintage, mens Dream er litt mer moderne og noe hottere.

Jeg hadde Dream90 i en Jaguar en gang, og de låt kuler og krutt de!

edit: P90 er jo faktisk grisefett uansett gitar, og spesielt på lett til middels vreng. (På Hi-gain hører jeg strengt tatt ikke så veldig forskjell :P )

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sterkt vurdere Dream90, vil som sagt ha det så "vintage" som mulig og uten at de er for kraftige. Har allerede ganske kraftige pickups på de andre gitarene.

Flere forslag er bare fint! Så langt står Vintage 59 og Dream90 høyest på listen :)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Think of the Mean 90's as a 4-10 Tweed Bassman and the Dream 90's as a Tweed Deluxe. The Dreams are more modern sounding and overdrive an amp with a decided CRUNCH- The Means are smoother- warmer, fuller and a tad louder. If you like Vintage Tones and really want to FEEL your pick attack on the strings- I think the Mean 90 may be the best pickup currently available."

Ellers er jeg selv veldig nysgjerrig på Retrotron-serien til GFS. Kan være noe å sjekke ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah! Bestilte nettopp en Mean90 til bridge og Dream90 til hals. Ettersom jeg bruker bridge til vreng og hals til cleans.

Betalt og alt, så håper det blir verdt pengene! Kom på noe ala 490kr for begge pickupsa ink frakt :)

Bare spent på hvordan byttingen blir, virker litt knotete å bytte pickups på en gitar uten lokk til elektronikken. Noen som har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess, har troen på at det blir en bra oppgradering, ettersom jeg ikke kommer overens med stockpickupsa.

Når de ankommer, så tar jeg meg en gitarkveld der jeg bytter pickupsa på DOT og på Blackjack, der EMG'ene blir erstattet med SD SH1/SH5. Forvent lydklipp! :D

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah! Bestilte nettopp en Mean90 til bridge og Dream90 til hals. Ettersom jeg bruker bridge til vreng og hals til cleans.

Betalt og alt, så håper det blir verdt pengene! Kom på noe ala 490kr for begge pickupsa ink frakt :)

Bare spent på hvordan byttingen blir, virker litt knotete å bytte pickups på en gitar uten lokk til elektronikken. Noen som har prøvd?

Sjekk youtube. Masse tips om hvordan man bytter elektronikk i hollowbodys uten lokk der.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.