Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterkertopp rør i miniformat


jossva

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen kjenner til en forsterkertopp med rør som er i miniformat ala 15-30 Watt og kan drive 2x12' eller 4x12' ? Har sett på Mesa Transatlantic 15 men ikke fått testet den ennå. Noen som har sjekket den eller lignende? Evt noen som lager custom amper som kan anbefales? Vil ha noe som er smått nok og kan taes med i en bag på flyet som da også er nokså lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hughes & Kettner Tubemeister 18. Rå forsterker!

Ellers er jo mulighetene mange. Marshall Haze15, Vox Nighttrain, Ibanez TSA-15, Orange Tiny/Dark Terror osv. Antakeligvis lettere å gi konkrete råd om du sier hva slags lyd du ønsker/sjanger du skal spille, om du har behov for flere kanaler, evt andre behov, og hvilket budsjett du har.

Får små topper fra 3000kr og opp til flere titusen, noen som spiller veldig cleant og andre som vrenger ganske heftig om du drar på.

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som at det er mange som har prøvd og testet ting her og det er bra. Takk for flere tips.

Når det gjelder stil og lydbehov så er vel behovet at jeg kommer til å skru en varm overdrive uten særlig vreng som utgangspunkt. Jeg spiller endel blues relatert som drar mot classic rock og litt country. Jeg har endel pedaler i boutique genren uten å gå detalj der. Derfor er det viktig at toppen er portabel som at den passer i hylla på et vanlig fly samt at den ikke veier for mye. Vanskelig kombinasjon når det gjelder å få til en som spiller høyt nok kanskje, men må teste litt før jeg lander her. Scott Henderson, Mike Landau, Stevie Ray Vaughan er vel i den gata som jeg gjør ting i. Blir ikke noe metal på denne toppen, men type classic rock vreng ala f.eks. gammel Van Halen kan vel forekomme. Men da blir vel pedaler som får gjøre jobben i størst mulig grad der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

65 Amps Tupelo!

Går fint i en kupébag, har ikke helt størrelsen i hodet, men den er liten, hendig og låter fantastisk!

Tupelo er på mange måter essensen av Californialyden. Er det SRV, Landau og Henderson du er ute etter, skal du gjøre nye feil for å trå feil med en Tupelo. Rett og slett en fantastisk amp.

Hbos en Tupelo blir for dyrt, er H&K Tubemeister fantastiske amper. De låter veldig fint til prisen, men du hører godt de 10k ekstra kronene du betaler for en Tupelo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.