Web Analytics
Jump to content

Konsertakustisk, cirkus 4-5000kr?

Heilage

Recommended Posts

Jadda. Skulle egentlig kjøpe en Ibanez MSC, men disse er nå borte, så med mindre jeg kan få tak i en brukt må jeg se meg rundt etter alternativer.

Nøkkelord:

- Mic/preamp

- Ikke så farlig med cutaway

- Liten av fysisk størrelse, dette er til scenebruk. Jeg har en flott dreadnought hvis jeg vil ha stor lyd i studio.

En av de mest markante alternativene nå er Tim Armstrong Hellcat fra Fender:

ffaaedb5440c82321514517cff90b9eb.png

Men jeg er veldig interessert i å høre på deres forslag. :)

Det ligger en Takamine til salgs her på forumet som er bra! Har vært hovedkassegitaren til livebruk til Knut Reiersrud i alle år (samme modell, ikke den aktuelle gitaren). Har lyst på den selv egentlig... Tåler juling og låter bra.

Takamine har jeg aldri helt vært venn med, for å være ærlig. De har alltid virket tungspilt, men jeg har ikke prøvd en på mange år nå.

Heisann! Jeg har en Ibanez MSC 650VV jeg muligens selger. Send meg en PM om det er interessant. -Steffen

Dessverre er det snakk om å kjøpe nærmere sommeren, så med mindre du vil vente (og kan legge deg innenfor mitt område i pris, er ikke 650 dyrere?) er det lite å hente fra meg nå. :)

Takamine har jeg aldri helt vært venn med, for å være ærlig. De har alltid virket tungspilt, men jeg har ikke prøvd en på mange år nå.

Dessverre er det snakk om å kjøpe nærmere sommeren, så med mindre du vil vente (og kan legge deg innenfor mitt område i pris, er ikke 650 dyrere?) er det lite å hente fra meg nå. :)

Hadde ingen planer om å legge den ut for salg, så du kan godt vente litt jeg altså.

Tror 650 kostet rundt 7000,- ny i Norge da den fantes.

Jeg lar gitaren gå for rundt det halve tenker jeg.

Men har bruk for den en liten stund ennå egentlig :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Jeg liker ferske strenger og bytter gjerne når jeg må, til Ernie Ball eller DA som er reimeligere.  Spiller ikke live eller i band lenger, men vet om et par som spiller mye mer enn meg og verdsetter den ekstra kosten med Elixir for å slippe å bytte så ofte. Går litt på bekostning av lyd, da Elixir har "mindre klang" i seg men til gjengjeld varer lenger.
    • Takk. Mener å huske at Elixir ble regnet som å være best blant mange.. Men hvordan er synes å dette nå? Og dersom man f.eks spiller en del live og bytter strenger ofte så har det vel mindre å si eller?
    • Det er ikke lenge siden en 25 - bulk kostet 12-1300,- hos Evenstad. Den svake krona og prisstigning generelt, har sannelig gjort seg gjeldende.
    • Hei søker vokalist til Calzada, vi hører til i Stavanger.  spiller rock for det meste 
    • Det må du forvente, men prisene har vært betydelig lave når de har tilbud, selv med moms og frakt etc. Men det må du undersøke og ta en totalvurdering på. Spesielt nå som dollarkursen er dårlig, mot NOK. Skal du handle i Norge, må du bare følge med på hva de har av tilbud på de forskjellige nettbutikker/butikker og handle deretter. Det hender det er tilbud på f.eks spesifikke merker, eller "bundle packs".  Vi hadde Strenger.no før som leverte gode priser, men de ble lagt ned.  Her er f.eks 65-69kr per pakke, det mener jeg er helt innenfor. Du finner sikkert flere lignende tilbud til tider. https://evenstadmusikk.no/d-addario/1084076/d-addario-exl110-b25-bulkpakke-25-stk-010-046-pakke-med-25-stk-exl-110?gad_source=1&utm_source=daisycon&utm_medium=affiliate&utm_campaign=daisycon_Onlinepriser.no https://www.musikkhuset.no/products/daddario-exl110-b25-010-046-bulk-25-set?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwpNuyBhCuARIsANJqL9Oid7wNzTU4xgLnLVllxOStnwHxS9wGBKVbHsHRQ3-f9rLxRdLZxtoaAmciEALw_wcB   Ellers kan jeg anbefale Ernie Ball strenger. De er ofte rimeligere hvis du benytter standard-størrelser - men har like god kvalitet som andre "gode strenger".  https://evenstadmusikk.no/ernie-ball/1009722/ernie-ball-eb-2221-regular-slinky-010-046?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwpNuyBhCuARIsANJqL9OfpfJAOtjW1PJjdIAvs6CT9CT-A9EJJeulO5OVlYeEllFcn3AGszgaAjfmEALw_wcB
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.