Gå til innhold
space

Plassering av p90 bridge i Telecaster

Anbefalte innlegg

Er det mulig å route om en telecasterkropp til å ta p90 i bridge, eller er (den ideelle) plasseringen til p90'en lenger frem i forhold til den originale telepickupen.

Tenker da å bruke bridge uten plate, slik som på denne under, og vil ikke at originalhullet til bridgepickupen synes melolom bridge og plekterbrett.

282603_10151458463890295_1861577605_n.jp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vel ikke være noe problem. Fender har jo selv produsert Telecastere med P90er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men jeg er usikker på plasseringen av p90 pickupen. Kanskje høre på tdpri om noen har blueprints, eller tegninger.

Tenker da på avstanden fra hullene (string through) til bridgepickup. Ettersom originalen er skråstilt vil kanskje hullet også være nærmere bridge enn det som er ideelt med en p90, og da kanskje også synes bak plekterbrett. (mellom plekterbrett og ny liten bridge)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror nok kanskje du må frem med fresen. Begynn med å installere ny bridge, og så er det bare å måle opp, merke, og frese. Største utfordringen er å få plekterbrettet pent :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Squier Tele Standard med vanlige telepickuper og en Tele Custom med to P-90-er. Hvis du freser ut med utgangspunkt i midten på bridge er pickupplasseringa omtrent der. Måler 73 mm fra enden på bakplata til midt på bridgepickup på begge hos meg.

Endret av Ichi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tanken min var å kjøpe en billig telekropp, og konvertere den til en deluxe med 2 p90 pickuper, så fresen må nok frem uansett ja. Men om ikke ny liten bridge og plekterbrett dekker det eksisterende hullet i kroppen må jeg tenke nytt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Kristoffer Hjelmaas Sivertsen
      Heihei! 
      Bestilte telecaster deler fra MJT for ikke så lenge siden og vurderer og gransker pickupmarkedet! Kroppen er i Swamp ash og halsen i maple. Så det blir nok ganske bright (la oss ikke ta tonewood debatten  ) lurer på om folket har noen pickupanbefalinger? Har vært innom å sitt på Fralin, Bare Knuckle og Fender! Ser etter noe vintage med kanskje pittelitt ekstra juice
    • Av Pledrik
      Sjefen har sagt vi trenger flere tråder, og jeg er mitt ansvar bevisst. Hentet denne forleden, helt nydelig 4 kilos gullklump med dertil hørende såpestykker. Er da en 2013 Custom Shop 1954 Les Paul. Tykk og heeeeerlig hals, og med P90er og stoptail så er hun faktisk et helt annet vesen enn andre R-gitarer jeg har vært borti. Virker rett og slett som en eldre gitar enn feks en R7. Låter vidunderlig, og har en nydelig nesten ut-av-fase lyd i mellomposisjon. Av en eller annen uforståelig grunn så hadde en tidligere eier satt på vanlige klusons, fikk hentet et korrekt sett i dag hos langer'n min så nå er hun slik hun skal være. Rett og slett en herlig sak dette her:). Har lenge siklet etter en R4, og planen er egentlig å sende den til Bavarian Makeovers for en nokså voldsom ombygging til skikkelig vintage-specs. Får se hva det blir til, enn så lenge så skal hun i hvert fall få kjørt seg i heimen. Litt bilder må vel til:

Og til slutt et litt familiebilde med de ny søstrene:)

• Av Yngve Remes
      Har fått fatt i en signert telecaster(mexico) av Tom petty &the heartbreakers.Fra en konsert i san Francisco i '97. Spilt på under konserten av Mike Campell. Signert av alle. Med dokumentasjon. Lurte bare på hvor det er lettest å selge den.

• Av arneK
      Kjøpt et sett med Gibson p 90, for å bruke i en gitar jeg skal gi bort i gave. hva er hva?  

• Av Gitarcowboy
      Hei!
      Jeg har begynt å spille igjen etter litt over 20 år. Begynte å spille på ungdomsskolen og litt etter det, men etter gitarkurset på skolen, og ett til litt senere, så ga jeg opp gitaren. 
      Jeg syntes det var et vanskelig instrument.
      Nå i år fant jeg en gammel elgitar hengende på veggen i kjelleren på et hus som vi ryddet for kommunen. Her er gitaren:

Det er en Höfner Club 50 fra ca. 1961-63. Dette har jeg funnet ut på nettet. 
      Dessverre så hadde en eller annen lakkert den i grønt på fremsiden og festet et Donaldklistremerke over logoen.
      Gitaren er for tiden på restaurering hos en velrenommert gitarmaker / restauratør.
      Brumikrofonen er ikke original. Jeg vet ikke hvilken type det er.
      Den ene skruknotten er også byttet ut en gang.

Funnet av gitaren vekket interessen for gitaren igjen og jeg har nå i oktober kjøpt en Fender Telecaster 2017 Limited Edition American Elite, mahogni Thinline. 
      Den skal jeg vise frem i Telecaster tråden.
      Er det noen av dere her som har en Höfner?
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.