Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY gitar - HSH - Audi grå


Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Da var det vel strengt tatt på tide med en liten oppdatering..

Elektronikken og resterende hardware har da hovedsaklig kommet :D

Pickups, 5stegs bryter, knotter, div skruer, jackplate, plekterbrett osv osv

eneste som enda ikke har kommet som jeg kan huske er låse skruene til reima.

img1651ai.jpg¨¨

Så da har jeg fått test montert alt, modifisert litt her å der, syntes at pickupene var litt vel tight fit så fått pusset de litt rommere.

Borret på hull til en pot til slik at det blir Volume, tone, tone.

Så har jeg begynt å pusse ned hele gitaren.. for hånd inntil videre :unsure:

img1639o.jpg

Så slik ser det nå ut i dag.. blir å få pusset ned alt så sende den til lakkering ;)

Forresten angående koblinga på elektronikken så har jeg kommet fram til dette

Noen som kan si meg hvordan rekkefølgen på bryteren blir her?

Jeg hadde tenkt for meg følgende: (steg 1 blir mot halsen)

Steg 1: Neck (P90)

Steg 2: Neck + midt (P90 + Strat)

Steg 3: Midt (Strat)

Steg 4: Neck + bridge (P90 + Humbucker)

Steg 5: Bridge

Selve coil split'n tar jeg på egen bryter, da Dream 90, og Dream 180 skal være veldig fine i sammen når splitter Dream 180.

Ellers kunne jeg tenkt meg Neck og bridge på første tone knotten, så midt alene på den andre. Om det kan være lurt ?

Noen tips angående alt dette ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Her har det ikke skjedd så mye..

jeg demonterte gitaren etter justeringa så har det egentlig bare ligget der mens jeg har brukt tiden på andre ting..

så ble litt lei av å se den bare støve ned så tok et skippertak i går og fikk handlet inn lakk.

Lakkerte da gitaren med biltema lakk og klarlakk, satt sammen hele greia og justerte den.

a9h6.jpg

Ble veldig fornøyd med resultatet, god å spille på med en hel rekke forskjellige bruksområder med p90, singelcoil og humbucker.. kan brukes til det meste :)

Holder seg stemt selv etter 4-5timers spilling og over natten så da ser jeg meg fornøyd med det, liker ikke at man voldtar tremoloen helt i bånn, men om man bruker den fornuftig er det ikke noe problem at gitaren blir utstemt av den grunn.

har bare igjen litt småtteri som å skjære til platene bak som skal over elektronikk rommet og tremolo rommet :)

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul!! Men hva er opp med det siste båndet?

Siste båndet mangler "fret wire"

ser vel helst at denne har blitt slått av når gitar delene ble slengt sammen i en hau før de ble lagt ut på billig salg.

spillmessig har det jo ingen ting å si med mindre man skal bruke det siste båndet der, noe jeg aldri gjør uansett.. men går an senere å bare dytte inn en ny fret der, men det har jeg ikke prioritert enda, det får heller bli en del av den helt siste finishen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo riktig fin ut på bilde. Sånn går det når man legger litt jobb i grunnarbeidet og lakkeringen!

Jo takk for det :)

Ble skikkelig kul den der :)

Jo takk, ble veldig fornøyd selv.

Seriøst? Lakkering og montering i løpet av en dag? Kudos.

Hehe joda. nå har jo denne ligget ferdig pussa i en stund avventet på at jeg kanskje skulle lakkere noen deler på Audi'n slik at jeg tok med denne i samme slengen.

men så meg til slutt lei på at den ligger der, samtidig ble endring i planene på bilen så da tok jeg å sprayet over primer som jeg hadde liggende, lot dette tørke mens jeg reiste til biltema å handlet en lakk som var ca samme fargen + klarlakk.

jeg så når jeg kom hjem at trestrukturen var veldig dominerende enda så om jeg ville ha perfekt glatt finish så måtte jeg nok enten sparkle over eller pusse med enda finere papir.

men jeg liker godt at strukturen i treverket stikker fram selv med lakk. (tenk typiske Gibson gitarer hvor man kan føle treverket) Så da gikk jeg løs med basefarge på kroppen.

mens dette tørket tok jeg en siste puss på halsen slik at denne ble helt glatt. Så lakkerte jeg denne før jeg gikk over med klarlakk.

Da ble det et godt tykt lag på framsiden av kroppen og hodet på halsen, mens jeg valgte en litt mindre glatt finish på baksiden av gitaren.

Jeg lot da dette tørke i et par timer før jeg gikk igang med monteringen, da var vel klokka rundt 6? noe som gikk veldig fort da jeg har gjort det engang før allerede på gitaren så alle delene lå klare.

gitaren var vel ferdig justert rundt 8, halv 9 :)

Så det ble en ganske produktiv dag, men når går veien er det bare artig å drive på!

ble veldig fornøyd med gitaren ihvertfall! Elsker hvor bredt spekter den har lydmessig hvor jeg kan gå fra helt clean til skikkelig god gammel rocke rythme bare ved bruk av de forskjellige pickupsene :)

har forøvrig bestilt meg et videokamera så får vel se om kanskje kan få til en liten framvisning av øksa :)

Får jeg skjære ut dekslene til baksiden engang når jeg begynner på jobb igjen slik at jeg har tilgang på bånd sag :)

mulig jeg får fattern til å gravere noe morsomt på dekslet til halsen også

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker utrolig at klarlakken til Biltema herder så fort. Må være det varme været vi har om dagen.

Uansett ble det bra, ja. :) Jeg er også blant dem som ikke er redd for at det synes at gitaren er laget av tre i overflatestrukturen.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker utrolig at klarlakken til Biltema herder så fort. Må være det varme været vi har om dagen.

Uansett ble det bra, ja. :) Jeg er også blant dem som ikke er redd for at det synes at gitaren er laget av tre i overflatestrukturen.

Herder ganske så fort i solskinn og nesten oppimot 30c ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.