Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mesa Boogie mk3


Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så at du hadde 4 stk 6L6 rør i den.. Er det Simul-Class ampen du har ? (60/100 watt switch?) Mente det stod noe i manualen om dette, og der hadde jeg visst rett.. Fant dette, men du har kanskje allerede sett det:

Fra manualen:

NOTE: In the past, MESA/Boogie advertised the "interchangeable power tubes" feature of the Mark III Simul-Class. We told players

that they could use either EL-34's or 6L6's in the outer (Class A) power sockets. However, in recent years we've observed a much

greater reliability factor with the use of EL-34's in these outer sockets, with much fewer incidents of tube failure. Therefore, today we

strongly recommend using EL-34's in the outer sockets and 6L6's in the inner sockets of your Simul-Class Boogie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tenkte jeg skulle legge inn litt info siden jeg har "dilla" på disse ampene det snakkes om.

Jeg har en MKIIC+ 60w, MKIIC+ simul class, MKIII og MKIV.

Den store forskjellen med MKIII og IIC+ er den organiske lyden. En MKIII er mer aggresiv og har mer FZZZZ lyd i vrengen. Den er også mer steril i clean lyden enn en C+. Begge desse ampene lider av felles kontroller, mens dette ble løst på MKIV med unntak av bass og mid på rhythm 1 og 2.

En mark IV er igjen mørkere i vreng kanalen en MKIII og ligner mer på C+, men bare 95%.

Det andre en C+ er kjent for er feelingen, det er en mere dynamisk amp en MKIII og IV.

I tillegg kommer forskjellen med 60/100Watt og simul class. Sistnevnte er mindre aggresiv.

Smaken er som baken, og stilarten kommer an på.

Ved bytte av kondensatorer prøvde jeg TAD, og bytte ut til Mesa's egne, og det låter bedre, de er fysisk større og anbefales, ihvertfall hvis du driver med metall palm mute riffing.

Dette gjelder 220uf/300VDC. det er fire av dem i MKII og MKIII. 30uf 500VDC bør også byttes, her prøvde jeg sprague sine og merket ingen forskjell fra mesa sine.

Alt som er nevnt angående sylvania STR 415 (387) gjelder. Kjøp på ebay når de dukker opp til en bra pris. De låter bare så mye mye bedre i disse ampene.

Håper det var litt til hjelp.

Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.