Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mesa Boogie mk3


Anbefalte innlegg

Hørte mye skryt av Jan Phillipsrør i Mesa og prøvde ett sett i min 50/50. Syns jeg mista mye bånn og den in your facelyden jeg hadde hatt tidligere. Disse låt mye rundere enn hva jeg var vant til. Ikke helt den samme amp men dog ikke så langt unna.

Da jeg kjøpte Mesan sto det noe Golden Dragon ellerno slik i og de låt kule.

Endret av Æljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En helt vanlig mod på disse var å montere en master-volume for R2 kanalen. I standard utgave er det veldig vanskelig å få stillt ampen inn slik at du ikke får en kraftig volumendring når du bytter til Rhytm 2 kanalen. Enten gjorde man om Reverb potten bak til R2 master, eller man monterte en ekstra pot bak for R2 master, og da ble ofte reverb flyttet på..

Jeg leste en del om dette da jeg hadde en slik. (Trodde et øyeblikk at jeg hadde en IIc, men det var jo en Mark III...)

Du må jo bare registrere deg på The Boogie Board, her http://forum.grailtone.com/viewforum.php?f=3 Den linken går rett til Vintage avdelingen der du finner alt om din amp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte mail til mesa om denne og spørsmål vedr. nytt chassis etc, fikk svar seint i natt (service eller galskap?). Det er originalchassis, med ettermontert eksporttrafo og spenningsvelger på denne, utført av godkjent verksted. De vinklene ,som jeg trodde holdt originalchassis, holdt visstnok en meshgrill fast en gang i tiden. Denne kunne jeg få kjøpe for kun 432$, så den blir fraværende. Det skurrer litt i pots og sliders, men dette kan alltids byttes og det tenker jeg å gjøre med tiden. Poppet i noen JJ-rør i preampen i dag og det låter konge :) Nå skal jeg bare kjøpe full re-tubekit så er jeg oppe og går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Mesa MkIII blue stripe combo som står og støver ned. Låter kanon med vanvittig trøkk! Grunnen til at den ikke blir brukt er at den blåser sikringer hele tiden og bør sendes inn på reparasjon. Hvem fikser mesa her til lands?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Mesa MkIII blue stripe combo som står og støver ned. Låter kanon med vanvittig trøkk! Grunnen til at den ikke blir brukt er at den blåser sikringer hele tiden og bør sendes inn på reparasjon. Hvem fikser mesa her til lands?

Hans Bjørneboe i Asker, hvis du er på denne kanten av landet. Rørampdoktor og var Mesa reparatøren i Norge før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket litt opp rundt r2 mod-en. Det var jo såre enkelt, så nå skal det bestilles deler til dette også. Jeg leser også at ampene kan ha godt av nye kondiser når de begynner å bli så gamle som min er. Hva tror dere om dette? Jeg bestiller like greit bare alt fra TAD da de har originale mesadeler som pots og sliders, eller bør jeg bestille magiske kondiser en annen plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg elsker Penn & Teller har jeg liten tro på magi!

Jeg kjøpte 3-4 nye potmeter og knotter fra TAD, men rør fra Eurotubes, og ampen låt jo helt konge den!

Knottene var iallfall identiske med de originale. Husk at det er minst to størrelser...

Min var sikkert minst like gammel som din, skiftet aldri noen kondensatorer.. Men den har nok ikke vondt av det om det gjøres på en skikkelig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.