Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Komnersielle forhandlere i fri flyt?


Gubbe

Anbefalte innlegg

Har registrert den siste tiden at kommersielle aktører svarer i diverse tråder med mer eller mindre adekvate kjøpsråd, kombinert med mer eller mindre tilslørte salgsråd som til sist peker trådstarter til handel hos nevnte aktør. Har forumet retningslinjer for slikt, og er det i tilfelle "good" eller "bad" form å rapportere denslags? Jeg spør fordi jeg er en relativt forsiktig bruker av dette forumet, men har registrert i andre større forum at slik virksomhet slås ned på uansett hvor tilforlatelig den er innpakket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at jeg er ment som en av disse (naturlig nok). :-)

Jeg er også veldig interessert i innspill på dette temaet. For meg personlig er det alltid vanskelig å balansere råd og hjelp til brukere (som gjerne handler om hva de skal kjøpe) med rollen min som både privatperson og som en tydelig profilert butikk.

Mitt inntrykk er at jeg får positiv tilbakemelding når jeg er mest mulig konkret og også mest mulig detaljert om det jeg kan noe om (hovedsaklig akustiske instrumenter), men det gjør også at jeg blir mer "pushy" som butikkperson. Jeg vet ikke helt hvor de fleste ønsker at jeg trekker grensen. Forumet er også sperret slik at vi ikke kan bruke butikkprofilen vår (som vi betaler for å ha) til å kommentere i andre underforum enn "forhandlerhjørnet". Da blir det vanskeligere å skille rollene ettersom jeg også må bruke privatprofilen min til å svare på butikkrelaterte spørsmål som dukker opp i andre tråder.

Har ikke fått negative tilbakemeldinger på dette fra moderatorer eller brukere, men er veldig åpen for feedback, og ønsker kun å bidra til et bedre forum. Hva synes dere andre folk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Morten takler denne rollen på en utmerket måte. Når først Morten svarer på poster om kassegitarer, så er jo dette først og fremst veldig bra svar som utelukkende er med på å hjelpe trådstarter. Har aldri tenkt på dette som snikreklame.

Det samme gjelder for rocktrond og powerguitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhandler eller ei, så gir Morten jævla bra og nyttig info.

Mange her på forumet jobber eller har jobbet i musikksjappe, meg selv inkludert. Det faktumet at Morten ikke legger skjul på at han er selger, er kun positivt for min del.

Endret av KristianF
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhandler eller ei, så gir Morten jævla bra og nyttig info.

Mange her på forumet jobber eller har jobbet i musikksjappe, meg selv inkludert. Det faktumet at Morten ikke legger skjul på at han er selger, er kun positivt for min del. Vet om endel brukere her som ikke har info som tilsier at de jobber i sjappe...

Javel? Da kan vel du fortelle om disse brukene her da kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med det som fremkommer ovenfor her. Kan ikke se noe som helst problem med måten Morten og Trond f.eks. opptrer på her på GN.

Sjøl har jeg lest det meste av hva Morten har skrevet om akustiske gitarer, og fått masse info jeg måtte ha funnet andre steder, om ikke det var for at han hadde skrevet det her. Kjempenyttig, interessant, og lærerikt. Om det nå skulle være slik at han også kom til å få noen nye kunder som resultat av dette, det syntes jeg bare er helt prima, og vel fortjent.

Samme med Rocktrond. Han har jo en særdeles lav profil, og etter hva jeg kan se, så har han kun kommet med små supplerende opplysninger en sjelden gang når det handler om noe av det han selv selger.

Begge disse er mer enn gjennomsnittlig interessert i gitarer og amper. Om man skulle begrense deres adgang til å komme med opplysninger og meninger her, så blir dette forumet et "fattigere" sted. Det er det vel neppe noen som egentlig ønsker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av de nevnte legger skjul på at de også er forhandlere, og jeg synes de trår ganske varsomt..

Det var tendenser i begynnelsen av Mortens karriere her på forumet der det ble mye promotering av butikken hans, men synes det er helt ok nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller ikke sånn jentegitar og nå som Marit Larsen stort sett holder seg i den delen av forumet så kunne det ikke bry meg mindre.

Hvis han derimot begynner å uttale seg om gitarkabler igjen så er helvete løs....... Let's go it's friday!

Men for å være litt seriøs så er vel Norge et såpass lite filleland at det kanskje er like greit at de få av oss som interesserer oss litt over normalt for gitar og gitarutstyr klarer å omgås uten et altfor omfattende regelregime og styringsstruktur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller meg positiv til det informative nærværet jeg har vært vitne til her de siste årene.

At det informeres om helt sjukt gode tilbud av og til må da være lov. Faktumet er at selv om noen driver forretninger i tillegg, så sitter de inne med mye kunnskap, som har hjulpet både meg og en hel drøss andre.

Keep up the good informative nærværet! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med dere over her. Har selv fått mye hjelp og svar på mine dumme spørsmål av Morten. Og virker som han har god peiling på mye, altså en god ressurs spør du meg. Vil også tro at det er positivt for både for bransjen og forbrukere at forhandlere følger med på, og deltar i diskusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både RockTrond og Morten betaler i tillegg for å ha forhandlerstatus her på forumet, så jeg synes ikke dette er noe problem. Vi har hatt brukere som har fått tråder stengt pga. "snikreklame", så opplagte overtramp tar vi affære på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.