Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Evh striped series


strikes

Anbefalte innlegg

"Design" er vel en overdrivelse når det gjelder elektrikerteip i random mønster... :rolleyes:

Hmmmmm, nevn en signatur gitar som er letter å kjenne igjen enn EVH? Nevn en annen sig gitar du har sett på Converse? Du trenger ikke like EVH, men det er kule gitarer. Sånn er det bare..... Hipsterbooooooy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lite folk har prøvd å kopiere og tjene peng på som har opprinnelse fra EVH.

Bandet, musikken, teknikken, DIY-spiriten, superstratten, soundet, design… bl.a. stripene.

Den hvite med sorte striper fikk rødfarge nettopp fordi noen i LA lagde og solgte klin like gitarer.

Husker å lest at han var svært frustrert fordi folk klagde på han fordi kopiene ikke var så god som folk trodde.

Syns ikke det gjør noe at han beskytter sitt varemerke.

At han er aggressiv er nok resultat av all den kopieringen han har blitt utsatt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel like noe selv om jeg mener at det kanskje er drøyt å kalle det design? Det er jo sannsynligvis bare et resultat av at fyren gikk amok med elektrikerteipen i fylla :D

Jeps men all info jeg har tyder på at mesteparten av det fyren foretok seg forgikk i fylla............. Ting blir ikke dårligere av at intensjonene er tvilsomme. Som Castor sier mange gode låter som er skrevet i "bevisstløs" tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeps men all info jeg har tyder på at mesteparten av det fyren foretok seg forgikk i fylla............. Ting blir ikke dårligere av at intensjonene er tvilsomme. Som Castor sier mange gode låter som er skrevet i "bevisstløs" tilstand.

Mannen er åpen om alkoholproblemet sitt. Men dette er problem som forsterket seg etterhvert som suksessen Van Halen tok av. Noe bl.a. den exploreren som ble ødelagt (woman and children first) er bevis på. Før første plate så var Eddie mer eksperimentell på gitar og amp. Og jeg har ikke lest noen steder at inntaket på dette tidspunkt var større enn man kan forvente av band som spiller på fester. Faktisk så nevnes det flere steder at Eddie foretrakk å være hjemme for å leke seg med gitar fremfor å gå ut og feste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk så nevnes det flere steder at Eddie foretrakk å være hjemme for å leke seg med gitar fremfor å gå ut og feste.

Jeps, og han skrudde vel alle gitarene sine fra hverandre og skifta ting om heverandre hele tiden. Det er derfor jeg heller ikke har noe problem med å gi han alle ære og rettighetene til det designet for han har faktisk gjordt det sjæl. Og om han var edru eller drita i gjerningsøyblikket er for meg helt uvesentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.