Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Få lik lyd som John Petrucci i Glasgow Kiss


EitZey

Anbefalte innlegg

Hei! :) Prøver å lære meg glasgow kiss av John Petrucci, men jeg får IKKE til å få en bra lyd til sangen, skal fremføre den med bandet mitt om et par uker, så trenger tips! :)

Setupet mitt:

Gitar: Gibson SG Special faded

Amp: Peavey Valveking 212

Pedaler:

Boss os-2

Boss ml-2

Boss dn-2

CryBaby Wah-wah

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få en bra lyd med dette? Har også muligheten til å låne pedaler av folk, hvis noen har noen tips til noen andre pedaler jeg trenger for å få til lyden. Takk for svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville droppet distortionpedaler da de fleste farger lyden, og jeg har sjeldent fått bra lead-sound fra pedaler med veldig mye vreng.

Prøv å heller bruke vrengen i valvekingen din og jobb med pickingteknikken di, da det har mye å si for den type lyd. Og kanskje vurderer å skaffe deg en overdrive-pedal som boost.

En TS9 er ganske vanlig, men du klarer deg nok på lang vei med Boss SD-1.

Muligens du kan bruke OS-2 eller DN-2 til det, prøv. Det du gjør er å sette:

drive = 0 eller 1 og

volum/level = 8 eller 9.

Forsterkeren må være innstilt på vreng, men ikke for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :) Skal prøve meg litt frem!

Forresten, peavey valveking 212, jeg leste masse gode ting om den, men jeg får ALDRI til lyden jeg vil ha i den :( Hverken clean eller distortion, og uten noe bra clean-lyd, så blir det ikke noe særlig bra lyd i pedalene. Er forsterkeren min fucka, eller er jeg dårlig til å stille på ting, eller er den forsterkeren generelt dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peavey Valveking er ikke verdens dyreste greier, og som med andre "ikke verdens dyreste greier" har gutta på fabrikken spart inn her og der - eksempelvis rør. Tipper at en slik amp vil ha et enorm utbytte av et rørskifte.

Hvor mye tid og penger er typisk å måtte bruke på rørskifte? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En overdrive/boost i fornt eller rikelig med vreng og 300- 400 ms med delay ska gjør susen! Men kan også høres ut som det ikke hadde vært dumt med et rørskifte om det fortsatt er originalrør som står i ja! Eurotubes.com har en del og for veldig gode priser. Sender veldig fort også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.