Web Analytics
Jump to content

18V mod?

Straymond

Recommended Posts

har noen av dere erfaring med dette?

det virker jo som at det er en fryktelig enkel affære å utføre, og skal visst gjøre den aktive lyden litt mer åpen og responsiv.

det som kanskje fort blir litt krøll er jo å få plass til det ekstra batteriet.

har et emg 81/85-sett som jeg lurte på å teste det ut på.

Jeg gjorde det nettopp med EMG SA settet mitt (DG20). Jeg har enda ikke fått prøvd den på den ordentlige rigen min, og har bare testet med hodetelefoner og modelleringsamp. Første reaksjonen var at lyden ble markant mer bright. Skal gi mer tilbakemelding når jeg får prøvd den skikkelig. Enormt enkel mod, ja. Jeg bestilte 9 Volts clips fra Ebay for en billig penge og loddet dem i serie.

Har ikke hørt noen som ikke likte forandringen på EMG humbuckere, imidlertid tror jeg meningene er litt mer delt på S og SA single coilene.

Edited by M55ikael

Folk sier at det skal være stor forskjell. Selv merket jeg en liten forskjell gjennom POD XT. Men tror forskjellen hadde vært større gjennom en røramp eller litt mer "eksklusivt" utstyr. Leser dog at de kun funker på vanlige humbuckere fra EMG, ikke så mye forskjell på 7strengsversjonen. Men det er teknisk logisk at du får mer headrom dersom du øker forsyningen :)

Det er verdt å prøve. Jeg gjorde det på en bass jeg hadde tidligere, og det ble litt mer hi-fi lyd og headroom. 18v modden er ikke et must, men det er ikke noen stor investering med en ekstra batterikontakt.

Edited by el_roffo

Folk sier at det skal være stor forskjell. Selv merket jeg en liten forskjell gjennom POD XT. Men tror forskjellen hadde vært større gjennom en røramp eller litt mer "eksklusivt" utstyr. Leser dog at de kun funker på vanlige humbuckere fra EMG, ikke så mye forskjell på 7strengsversjonen. Men det er teknisk logisk at du får mer headrom dersom du øker forsyningen :)

Det stemmer nok ikke helt.. Har kjørt 18 volts mod på både 707 og 808 mikkene og det er definitivt forskjell. Spesielt på 808.

Preampen vrenger? Det skal den da ikke gjøre med mindre man har überfeite strenger og spiller JÆVLIG hardt? :P

Vil ikke si at den direkte vrenger, men den kan komprimere signalet hvis det blir veldig kraftig. Med 18V får du en god del mer å gå på før det blir hørbart.