Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

18V mod?


Straymond

Anbefalte innlegg

har noen av dere erfaring med dette?

det virker jo som at det er en fryktelig enkel affære å utføre, og skal visst gjøre den aktive lyden litt mer åpen og responsiv.

det som kanskje fort blir litt krøll er jo å få plass til det ekstra batteriet.

har et emg 81/85-sett som jeg lurte på å teste det ut på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det nettopp med EMG SA settet mitt (DG20). Jeg har enda ikke fått prøvd den på den ordentlige rigen min, og har bare testet med hodetelefoner og modelleringsamp. Første reaksjonen var at lyden ble markant mer bright. Skal gi mer tilbakemelding når jeg får prøvd den skikkelig. Enormt enkel mod, ja. Jeg bestilte 9 Volts clips fra Ebay for en billig penge og loddet dem i serie.

Har ikke hørt noen som ikke likte forandringen på EMG humbuckere, imidlertid tror jeg meningene er litt mer delt på S og SA single coilene.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk sier at det skal være stor forskjell. Selv merket jeg en liten forskjell gjennom POD XT. Men tror forskjellen hadde vært større gjennom en røramp eller litt mer "eksklusivt" utstyr. Leser dog at de kun funker på vanlige humbuckere fra EMG, ikke så mye forskjell på 7strengsversjonen. Men det er teknisk logisk at du får mer headrom dersom du øker forsyningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er verdt å prøve. Jeg gjorde det på en bass jeg hadde tidligere, og det ble litt mer hi-fi lyd og headroom. 18v modden er ikke et must, men det er ikke noen stor investering med en ekstra batterikontakt.

Endret av el_roffo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk sier at det skal være stor forskjell. Selv merket jeg en liten forskjell gjennom POD XT. Men tror forskjellen hadde vært større gjennom en røramp eller litt mer "eksklusivt" utstyr. Leser dog at de kun funker på vanlige humbuckere fra EMG, ikke så mye forskjell på 7strengsversjonen. Men det er teknisk logisk at du får mer headrom dersom du øker forsyningen :)

Det stemmer nok ikke helt.. Har kjørt 18 volts mod på både 707 og 808 mikkene og det er definitivt forskjell. Spesielt på 808.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Preampen vrenger? Det skal den da ikke gjøre med mindre man har überfeite strenger og spiller JÆVLIG hardt? :P

Vil ikke si at den direkte vrenger, men den kan komprimere signalet hvis det blir veldig kraftig. Med 18V får du en god del mer å gå på før det blir hørbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.