Web Analytics
Jump to content

NGD - Fender Stratocaster

Griffin

Recommended Posts

Jepp... gikk på en liten smell.

Var å prøvde litt forskjellige Stratter rundt omkring og spurte kisen bak disken på en butikk om han ikke hadde noen skikkelige Stratocastere også... hvorpå han forsvant litt og kom tilbake med en fin koffert.

I den kofferten lå en hvit Fender Stratocaster, type Jeff Beck signatur... smykke av en gitar gitt. Det er ikke Custom Shop utgaven, men det kunne like gjerne vært det. Denne føles litt eksklusiv og det er vanskelig å ikke la seg rive litt med å dra noen Jeff Beck "triks" med den tremoloen...

Det gikk som det måtte gå, den ble med meg hjem... :wub:

Dette til tross for at det er en helt hvit Stratocaster... ikke fargen jeg så for meg at jeg kom til å ende opp med...

Jeg er ganske kjent med mer tradisjonelle Stratocastere, men denne krever dog litt tilvenning. Spesielt siden jeg må være litt mer aktiv med pickup velgeren, alt etter hvilke effekter jeg har i effekt kjeden.

Sorry for elendig bilde... mobil/kveld/inne-foto kvalitet...

post-1644-0-70540000-1359850928_thumb.jp

Takker...

Har dog ett plutselig oppfølgingsspørsmål her...

Jeg tenkte at nå er det natta, så jeg skulle legge gitaren i kofferten sin.

Uten noen som helst mening med det, så lot jeg gitaren snurre litt i hendene slik at kroppen ble vendt mot gulvet (var det forståelig?).

Fra ett eller annet sted så falt det ned en liten sort fjær. Kanskje halvannen cm. lang og 3-4mm tykk. Ingen spesielle fester i endene.

Jeg åpna bak der tremolo fjærene er, men så ikke noe som åpenbart manglet... noen anelse hvor denne hører hjemme?

Kan det være så enkelt at det er gjenglemt fra produksjon eller noe?

Må nesten være det. Har opplevd samme selv i CS og AM Special straten min. Kommer uten montert vibarm med en løs svart fjær nede i trem blocken. Jeg foretrekker dog PTFE tape, som gir en mye mer naturlig fit.

Edited by M55ikael

Vibarmen var utskrudd ja... og tanken slo meg, men turte ikke bare sette den der... skulle det være feil så kunne jeg se for meg ett spetakkel med å få den ut igjen... og dette er den første strat'en hvor jeg egentlig kan tenke meg å bruke den vibarma litt...

Skal smette den på plass igjen... takker for svar :)

Etter ca. ett døgn med prøving så ser jeg mulighet for framtidig pick-p skifte. Blir da å kjøpe nytt plekterbrett med nytt sett da selvsagt slik at det er gjort i en svift og en fei å skifte tilbake dersom en skulle ønske det...

Kanskje noe mer klassisk Strat sett... eller Gilmour?

Time will show... har mye å utforske på denne ennå...

´Jeg har sett litt etter plekterbrett med alt utenom pickups. Men har ikke funnet det. Vet du om noen som selger tre-lags hvit plekterbrett med knotter og pickup-velger i aged white?

www.gitarist.no

Ellers grattis med ny gitar, griffin!