Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke delaypedaler anbefaler dere?


AddiToll

Anbefalte innlegg

Flashback (ikke x4) virker billig og bra. Har ikke tap-tempo, men den har vel ganske lange delayer? Liker også ideen med toneprint. Gjør ikke noe om den tar mindre plass på brettet heller. Men det er ikke noe u2 coverband, nei, men jeg liker å ha mulighetene til å kunne spille det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder delay så er det mye viktigere for meg at den sitter fint i lyden enn hva den har av muligheter. Hjelper ikke en dritt med en zilloon knotter hvis ikke den sitter og er inspirerende å spille med. Det jeg har hørt av flashbacken låt veldig bra og satt fint. Boss DD3-5-7 syntes jeg låter dødt. DD2 låt fint. Skulle aldri solgt den. DL4 var veldig high tech når den kom men jeg liker ikke hva den gjør med direkte lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte TC Nova Delay for noen år siden og har aldri angret ett sekund siden. Er fullstendig avhengig av den og er den perfekte delaypedalen i mine øyne. Noen av features'ene jeg liker med den:

- Tap tempo

- 9 presets

- Du har har muligheten til å velge om du vil ha tape, analog eller digitalt signal.

- 6 forskjellige delaytyper.

Er mye mer praktisk enn f.eks DL4, som er ca på samme nivå. Er jo halvparten av størrelsen i tillegg til at du kan ha hvilken som helst 12 volt størmforsyning. DL4 må jo ha egen strømforsyning.

Du kommer ikke til å angre på Nova Delay!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="Riveraboy" data-cid="617759" data-time="1359924891" data-date="I går, 21:54"><p>

Ville styrt unna Boss hvis jeg var deg.Jeg hadde en Boss DD-6 før og den låt kaldt,sterilt og kjedelig.<br />

Har en simpel Wampler analogecho nå som låter helt konge. Hjelper lite med mye funksjoner hvis det låter dårlig.</p></blockquote>

Vel, blir selvsagt smak og behag. Beste delayen jeg har prøvd er DD-5. Den ga meg akkurat det jeg liker av en delay. DD-6 derimot, likte jeg ikke i det hele tatt.. Har prøvd flere fancy delay pedaler, men alltid tilbake til DD-5, helt til den ble stjålet. Nå har jeg RE-20 og en Replica. Hver til sitt bruk. Men den dagen jeg igjen kommer over en rimelig DD-5, skal nok den få en plass på brettet mitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.