Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke delaypedaler anbefaler dere?


AddiToll

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenker å skaffe meg en delaypedal. Hadde en Empress VM Superdelay, men den ble for overkill for meg, så jeg solgte den. Når føler jeg behov for en delaypedal igjen, og tenkte at jeg skulle spørre her om noen hadde noe å anbefale. Jeg trenger ikke altfor mye mikkmakk, men det hadde ikke gjort noe med tap-tempo. Prisen er jeg litt usikker på, men tenker å holde meg under 2 laken.

Adrian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa i en annen tråd hvor Kossoff anbefalte DD-2/3, så er det ikke sikkert at lyden i disse faller i smak, ettersom lyden på ekkoene er så godt som helt lik det opprinnelige signalet. Kombinert med litt vreng så blir det fort mye høye frekvenser som kræsjer, og da funker det mye bedre med en analog delay eller en delay som er voicet i samme gata som en analog :)

Jeg har en Boss RE-20, og jeg tror ikke jeg kommer til å bytte ut denne med mindre jeg kommer over en RE-201 til en vettug pris! Den låter kjempefint, og har kontroller for bass og diskant som kun påvirker ekkoene. Den har også en reverb som låter ganske sært, men veldig kult. Anbefales :D

Analog-modusen på DD-7 er også helt konge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange forslag her, men så langt har ikke trådstarter sagt noe om hvordan han bruker delay... Slapback, lang og cheezy delay til harrysoloer, delay for å fylle ut akkorder osv, osv....

Line6 DL-4 har vel blitt sett på som en 'bransjestandard', i hvert fall før boutique-bølgen tok helt av. Det var vel en periode man kunne spotte en DL-4 på så å si alle aktivt utøvende session/live-gitarists pedalbrett.

Selv fikk jeg meg en Electro Harmonix Memory Boy Deluxe m/tap tempo for to-tre uker siden. Den syns jeg låter utrolig bra. Varmt, veldig analogt og muligheten til å få litt chorus på delay-delen av signalet gjør lyden 'larger than life'. Kjører den på 9v nå, men skal teste med 12v etter hvert (den tåler opp til 12v). Skal visst brighte opp delay-signalet en god del.

Ellers har man 'gode gamle' Memory Man Deluxe. Relativt dyr, få funksjoner sammenlignet med andre i prisklassen, men låter fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.