Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

og jeg bare: NÅ ER DET NOK!


Straymond

Anbefalte innlegg

Hadde vært morro å prøve da.. in the name og Djent :P

Blir vel som Ibanez M8M, det vel.. Slike gitarer er ment for èn ting, og èn ting only.

Chugga chugga på en streng.

Hva faen skal du chorde på slike gitarer knekker du jo fingra :P

Nå har ikke jeg spilt på alle gitarer mellom himmel og jord, men når det gjelder M8M så kan den så mye mye mer.

Jeg tror ikke jeg har spilt på noen annen gitar som kjennes så "livlig "ut.

I motsetning til hva folk flest antagelig tror, så er vel nesten den dypeste strengen den som gjør minst ut av seg, det er seriøst givende å bare spille et barregrep på femte bånd.

Det er så mye kraft og respons i den gitaren at den fortjener mye bedre enn et rykte som "one trick pony".

Det skyldes sikkert flere ting, men den lange mensuren og de ekstra strengene gjør at du får helt nye ideer og muligheter til klanger.

Det er liten tvil om at det er jeg som er den store begrensingen når vi to møtes :D

Når det er sagt så stopper det på åtte for min del, men hver sin lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 5 weeks later...

djeez...kan ikke disse chugga chugga gutta som konkurrerer om å ha flest strenger, først lære seg å spille skikkelig på 6? ..og bare innse at det finnes fysiske begrensninger? Selv stopper jeg på 7. Har prøvd 8, men huff...kommer ALDRI til å hverken spille bedre, få bedre lyd, eller lage bedre låter av å lesse på med et instrument med flere strenger. (kanskje unntak av dobbeltstrenger som 12 strengere har. Men det blir jo noe annet..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.