Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Støy fra gitar/amp


antos

Anbefalte innlegg

Er plaget med en del støy fra gitar/amp. Har to forsterkere jeg veksler mellom, en Bogner Alchemist, og en Blackstar HT-5R. Støyen er verst på Blackstar, og da spesielt på vrengkanalen. Les Paulen min er den som støyer mest (Gibson Les Paul Standard). Straten min støyer ikke like mye. Burde vel vært omvendt? Støyen roer seg når jeg tar på strengene, eller noe annet metall. Er det jordingen som er dårlig eller er humbuckere mer mottakelige for forstyrrelser fra spoter og andre elektriske apparater? Er det en enkel sak for en gitartekniker å få ordnet opp i dette, dersom det viser seg at jordingen er dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det var jo egentlig greit å vite :) Har tatt ampen og gitaren ned på vaskerommet, da roet det seg vesentlig. Men synes alikevel det er rart at humbuckere støyer mer enn singelcoils?

Endret av antos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det er vel burstbucker pro som sitter i les paulen min. (gibson les paul standard 08) Er disse kjent for å støye mer? Dersom jeg plugger i Epiphone Dot er denne roligere enn Les Paulen, humbuckere i den også.

Dette har nok vært tatt opp mange ganger tidligere. Men jeg må bare få noen råd og tips på veien, og om dette virker unormalt. Tydeligvis ikke?

Endret av antos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk testet ut flere gitarer på ampene mine i går, prøvde også ulike kabler. Stort sett det samme som skjer. Les Paulen og Doten støyer desidert mest, Straten er roligere, i pickup posisjon 2 og 4 er det omtrent ingen støy å høre. Uansett forsvinner mesteparten av ulyder når jeg tar på strengene, så fint lite som høres når jeg spiller. Regner da med at dette kan kalles normalt? Prøvde på 3 ulike amper, to røramper og en moduleringsamp. Må også nevnes at dersom jeg dimmer spotene i rommet slår dette inn i ampen, støyet forsvinner ikke dersom jeg slår av lyset, men dempes noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.