Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den store krakeladen


Audun

Anbefalte innlegg

Det har jo vært litt snakk om krakelering av lakk på gitarer i flere tråder her på forumet, så jeg tenkte vi kunne lage en dedikert bildetråd for oss som synes dette er kult. Har du en gitar med krakelert lakk? Ta bilde og post her! :)

I og med at jeg starter tråden, får jeg æren av å være førstemann.

Her er altså noen close ups av sprekkene i lakken på min '06 CS LP Special.

DSC_3950_zps1c76b9c7.jpg

DSC_3965_zps27264690.jpg

DSC_3951_zpsc287f249.jpg

DSC_3952_zps43a1965d.jpg

DSC_3953_zps793b20cb.jpg

DSC_3956_zpsb1a2ce2d.jpg

DSC_3959_zps030ddc6f.jpg

DSC_3960_zpsbbec8871.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pardon my French, men er ikke '06 forholdsvis nytt for krakelering? Mener ikke å pisse på noens parade heller, men hvor går grensa mellom "dårlig" lakk og "spennende"? Hadde kanskje regnet med å se slikt på en 20-30 år gammel gitar, men 7 år var faktisk overraskende for min del. :) Selvfølgelig, for de som liker det er det ingen bakdel. Men asså liksom da atte... Læll da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det interessante, er at begge mine LP'er er '06 modeller. R8 har ikke antydning til en eneste liten sprekk. Det eneste jeg vet er at Specialen var i innlandet da den var ny. Den hadde faktisk et par striper bak brua allerede da jeg fikk den for ca. 5 år siden. Den har ellers ikke vært mishandlet på noen måte, og er stort sett oppbevart i stabil temperatur i kassa si. De eneste gangene har vært på spillejobb midt på svarte vinteren. Da har det hendt at den har ligget natta over i bussen. R8 har hatt samme behandling, og egentlig kanskje "verre", da jeg har hatt med den oftere på spillejobb enn Specialen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vises jo noe der. Ha et godt opplyst rom, og hold gitaren i den vinkelen mot lyset der du ser sprekkene. Et godt kamera hjelper naturligvis. De siste bildene jeg tok var uten blits, men de jeg tok i fjor var bedre. Vet ikke helt hvorfor, men jeg ser at de er tatt på kjøkkenet, og der har jeg lysrør over kjøkkenbenken. Det kan være det som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.