Web Analytics
Jump to content

innspill på band-logo og "maskot"

Straymond

Recommended Posts

etter mye, MYE kaffe så sitter jeg og tegneren igjen med et par utkast.

nå skal det sies at farger skal tweakes, skygges og detaljeres. samt at noen av tingene som er tegnet har sterk referanse til noen av tekstene.

hva tycks om første utkast...?

post-1317-0-33977000-1359579858_thumb.jp

post-1317-0-17938400-1359579935_thumb.jp

Vet ikke helt om jeg likte skrifta, men det er jo bare personlig preferanse; jeg liker at teksten er plain og lett og lese(man begynner jo å bli en gammel, grinete gubbe).

Gimpen: Fuck yeah! Kjøper t-skjorte hvis det blir trykket. To! Lett.

Edit: F*** skrives tydligvis ikke med i-ending.

Edited by Skoggy
  • Like 1

takker og bukker!

merka det sjøl med skrifta når det ble såpass stort. får håpe det blir litt bedre når den blir mindre som f.eks på et cover :)

må si meg fornøyd med gimpen! takker for at du satt meg på ide med T-skjorte, skoggy. det trur jeg kan gjøre seg!

sitter nå på en versjon med litt mer farger. kommer mer skyggelegging så er den done :)

Det som er greit å ha i tankene når man lager en logo, er at om man ønsker at den skal være lett å tyde, så bør man se hvordan den er i veldig liten størrelse. Typ 4-5cm bredde. Nå er det jo ikke akkurat lesbarhet som er førstepri når det gjelder akkurat denne typen logoer, men likevel... :D

Hehe, jeg hadde det faktisk klart for meg at det ikke skulle være typisk daumetall (les: en haug bjørkekjepper kasta inn i et hjørne), men fortsatt beholde litt av den karakteren. Boblene har litt med at en del av tekstene handler om vann. Hakke snøring på hvorfor det ble sånn.

Kreativt nok. Men personlig ville jeg valgt et mye, mye enklere design på teksten. For en som har drevet en del med design tidligere, så ser det litt ut som man nettopp har lært seg å bruke effekter innen bilderedigering. Litt for "mye" for min smak ihvertfall.

Ikke ment som negativ kritikk, bare mitt synspunkt! :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Jeg liker ferske strenger og bytter gjerne når jeg må, til Ernie Ball eller DA som er reimeligere.  Spiller ikke live eller i band lenger, men vet om et par som spiller mye mer enn meg og verdsetter den ekstra kosten med Elixir for å slippe å bytte så ofte. Går litt på bekostning av lyd, da Elixir har "mindre klang" i seg men til gjengjeld varer lenger.
    • Takk. Mener å huske at Elixir ble regnet som å være best blant mange.. Men hvordan er synes å dette nå? Og dersom man f.eks spiller en del live og bytter strenger ofte så har det vel mindre å si eller?
    • Det er ikke lenge siden en 25 - bulk kostet 12-1300,- hos Evenstad. Den svake krona og prisstigning generelt, har sannelig gjort seg gjeldende.
    • Hei søker vokalist til Calzada, vi hører til i Stavanger.  spiller rock for det meste 
    • Det må du forvente, men prisene har vært betydelig lave når de har tilbud, selv med moms og frakt etc. Men det må du undersøke og ta en totalvurdering på. Spesielt nå som dollarkursen er dårlig, mot NOK. Skal du handle i Norge, må du bare følge med på hva de har av tilbud på de forskjellige nettbutikker/butikker og handle deretter. Det hender det er tilbud på f.eks spesifikke merker, eller "bundle packs".  Vi hadde Strenger.no før som leverte gode priser, men de ble lagt ned.  Her er f.eks 65-69kr per pakke, det mener jeg er helt innenfor. Du finner sikkert flere lignende tilbud til tider. https://evenstadmusikk.no/d-addario/1084076/d-addario-exl110-b25-bulkpakke-25-stk-010-046-pakke-med-25-stk-exl-110?gad_source=1&utm_source=daisycon&utm_medium=affiliate&utm_campaign=daisycon_Onlinepriser.no https://www.musikkhuset.no/products/daddario-exl110-b25-010-046-bulk-25-set?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwpNuyBhCuARIsANJqL9Oid7wNzTU4xgLnLVllxOStnwHxS9wGBKVbHsHRQ3-f9rLxRdLZxtoaAmciEALw_wcB   Ellers kan jeg anbefale Ernie Ball strenger. De er ofte rimeligere hvis du benytter standard-størrelser - men har like god kvalitet som andre "gode strenger".  https://evenstadmusikk.no/ernie-ball/1009722/ernie-ball-eb-2221-regular-slinky-010-046?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwpNuyBhCuARIsANJqL9OfpfJAOtjW1PJjdIAvs6CT9CT-A9EJJeulO5OVlYeEllFcn3AGszgaAjfmEALw_wcB
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.