Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Wha pedal for meg?


Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt kjempe lenge på å få meg en Wha pedal! ønsker en heftig sak som virkelig river til soloer og lignende. noe alla Joe Satriani - Surfing with the alien, swett child of mine solo sound (gjerne litt mer Wha også?)

men samtidig burde den være allsidig til funk/blues osv.

Noen forslag? Prisklasse er.... fins det wha pedaler over 5 k? isafall er det grensen :D

Endret av AlexFossum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Boss PW-10 som jeg har brukt i mange herrens år. Den emulerer de klassiske wah'ene samt at den har en Custom setting. Etter jeg fant ut hvordan den skulle programmeres har jeg aldri vurdert noe annet. Har hatt de fleste vanlige wahene, men denne faller jeg alltid tilbake til. Billig og bra. Ligger en på finn nå til 700 spenn.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=39444899&kwUnica=Boss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... er mye tøft ute å går her! takker for tips folkens. er det noen som har erfaring med flere av disse?

Siden jeg skal bruke den på alt fra stratocaster til les paul, så burde jeg ha justeringsmuligheter.

Du trenger ikke å justere i forhold til hva slags gitar du bruker. Bare du finner den lyden du er ute etter i forhold til gainmengde, så er du i mål :) Folk vil alltid prøve å prakke på deg disse dyre greiene fra de fancy merkene og sjappene, men en god gammal Crybaby i en eller annen variant får alltid jobben gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Boss PW-10 som jeg har brukt i mange herrens år. Den emulerer de klassiske wah'ene samt at den har en Custom setting. Etter jeg fant ut hvordan den skulle programmeres har jeg aldri vurdert noe annet. Har hatt de fleste vanlige wahene, men denne faller jeg alltid tilbake til. Billig og bra. Ligger en på finn nå til 700 spenn.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=39444899&kwUnica=Boss

jøss. har vurdert denne en stund siden jeg har så inni Fxxx med boss pedaler, men har hørt så mye forskelig om wah pedalene til boss så har styrt meg unna. men skal se om jeg får prøvd en, og kanskje bare kjøpe en siden di er så billig.

noen som har prøvd RMC2 eller RMC3? syns de hørtes kule ut i tillegg til de er dugelig til bass (er bassist også)

Endret av AlexFossum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å justere i forhold til hva slags gitar du bruker. Bare du finner den lyden du er ute etter i forhold til gainmengde, så er du i mål :) Folk vil alltid prøve å prakke på deg disse dyre greiene fra de fancy merkene og sjappene, men en god gammal Crybaby i en eller annen variant får alltid jobben gjort.

Eric johnson straten min har veeldig lite Gain i forhold til Gibson VOS R8'en, så er jo en fordel at jeg kan justere gain/volummengde etter behov? Og vil vell gjærne ha litt mindre gain/Wah vis jeg foreksempel skal spille Clean funk sound med straten, kontra hard vrengsolo med R8'en. og ser at RMC2 har fodt veldig mye skryt nor det kommer til allsidighet så kanskje dette er noe for meg?

Endret av AlexFossum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter forslaget om CryBaby Q535. Har hatt min siden tusenårsskiftet, og aldri vurdert noen andre. En av de kule tingene med den er at den har en boost som kan switches av og på med foten (med litt trening). Den kommer på sammen med wahen og gir mer volum til Wahingen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss. har vurdert denne en stund siden jeg har så inni Fxxx med boss pedaler, men har hørt så mye forskelig om wah pedalene til boss så har styrt meg unna. men skal se om jeg får prøvd en, og kanskje bare kjøpe en siden di er så billig.

noen som har prøvd RMC2 eller RMC3? syns de hørtes kule ut i tillegg til de er dugelig til bass (er bassist også)

Fordelen med PW-10 er at du kan justere inn wahen til å låte og sweepe akkurat slki du vil. I tillegg kan du lagre flere presets. Den var ikke helt selvforklarende ifht. Programmering og slikt, så den var litt så der i begynnelsen hos meg. Var litt fram og tilbake med forskjellige wah'er helt til jeg lastet ned manualen til PW-10en og skjønte hvordan den kunne brukes og programmeres.

Anbefaler deg virkelig å prøve den. Sammen med RE-20 må det være det beste Boss har gjort i pedalformat. Det sier vel litt at den har vært så og si uforandret i over 10 år (ikke unikt i wah-sammenheng, men som modelling pedal...) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
    • Prøver å finne igjen en gitar jeg solgte i oslo for ca 5 år siden! Noen med tips til hvordan jeg kan få den tilbake?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.