Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone Dot


Bønders

Anbefalte innlegg

Bred vs smal hals : Bredden på halsen, måles ved oversadelen. Om du ser for deg gitaren forfra liggende, så er dette høyden. En nylonstrenger er et eksempel på gitar med bred hals, en elgitar har vanligvis en smal hals.

Tjukk vs tynn hals : Tykkelsen på halsen, måles normalt sett ved 12. bånd. Om du ser for deg gitaren forfra liggende, så er dette dybden. En telecaster er en gitar som normalt sett har tjukk hals, en Ibanez RG har veldig tynn hals.

Det hadde sikkert vært 1000 ganger mer oppklarende med et bilde, men fant ikke noe bra i farta på interveven.

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan en hals føles i labben er jo et resultat av mange faktorer. Ikke bare bredde ved nøtta, men også radius, profil, og tykkelse.

Jeg hadde en Sheraton II i ca et kvarters tid, før jeg solgte den videre. Jeg kunne godt hevdet at den halsen var superslim, men det er jo bare min subjektive oppfatning. Tallenes klare tale er at den er akkurat slik de fleste el-gitarer er.

Det nærmeste man kommer eksakt vitenskap på individnivå, både hals og labb, er å prøve. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsen er ikke noe spesielt tykk på en DOT, og heller ikke tynn sammenlignet med andre gitarer. Vet ikke helt hvordan man beskriver sånt, men den føles som en litt rund C-profil.

Har installert GFS Mean90 i bro og Dream90 i hals på min og forskjellen er helt enorm fra stock pickups! Anbefales på det sterkeste :)

Likte riktignok Dream bedre enn Mean lydmessig. Litt kraftigere pickup med litt mer kjøtt i. Mean låter litt mer agressiv og vintage, men ikke like beafy som Dream.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk til nærmeste gitarsjappe og prøv gitaren selv. Etter min mening er halsen passe tykk, og litt bred. Har ingen problemer med dette, men så spiller jeg på Les Paul med 50-talls halsprofil som hovedgitar. Mulig det kan være litt uvant hvis en er vant med Ibanez-tykkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.