Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stue bassforsterker


Steve Ryggen

Anbefalte innlegg

Her var det jammen god respons :) Tusen takk for kjempegode tips. Begynner å bli overbevist om at EBS er tingen. Og prisen er ikke avskrekkende heller. Regner med at det låter langt bedre enn min Cube 30 gitarforsterker. Fine punkter du har satt opp Sarge. Fant du årsaken til skurret i din EBS? ref http://forum.gitarnorge.no/topic/40770-nbad-ebs-classic-session-60/

Men hvor får jeg kjøpt den? Ser at 4Sound har modellen over og under. Er det verdt en ekstra tusenlapp for å få 120W versjonen, eller er det overkill for stua?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

"Skurringen" var nok todelt. For gitar er nok ikke dette forsterkeren. Den låter nok litt hardt i diskanten for bruk på gitar. Akkurat DET er jo ingen bombe. Når det gjelder bass, så fant jeg etterhvert flere feil i måten jeg hadde satt opp bassen på, og det bidro nok til misnøyen, og forsterkeren fikk skylda.

Bottom line: Det var nok ikke forsterkerens skyld, og den er friskmeldt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne jo funket med en Cube på bass og. http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=718891&artno=283990 .

Har prøvde en sånn hos en kompis. Er gøye effekter å leke med, men eg fant aldri en bass lyd eg likte så alt for godt.

Ja, den er et alternativ. Men er dyrere enn EBSn. Og hvis lydene er bedre i EBSn, så er det ikke så mye å lure på. Må bare finne noen som forhandler den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Det var rart. Jeg kjøpte min i sin tid hos 4sound, men nå ser det ut som de kun har 30 og 120 inne.

Her får du med en bass på kjøpet:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=38895088&kwUnica=ebs%2060

Jeg får sjekke om han gidder å sende. Men hvordan er en 120 i forhold til en 60? Blir det overkill til stuebruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EBS leverer alltid! Til ditt bruk vil nok 60 holde, selv om 120 har parametrisk mellomtone som kan være veldig praktisk.

Visst det ikke ordner seg med han karen på Finn, er det bare å ta telefonen til din nærmeste 4Sound. Erfaringsmessig er ikke nettsidene oppdatert med alle produkter de fører i de ulike butikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du finner det så er også Ashdown Five Fifteen et jævlig sexy halfstack med kul lyd og høy WAF. En liten 100W topp på et matchende 210-cab. Bassisten i punkbandet mitt bruker en sånn, så har prøvd den en del, og jeg synes den låter utrolig kult.

Den har gått ut av produksjon, så du må isåfall se på bruktmarkedet eller ringe noen sjapper og se om det er noen som har den igjen på lager. Tror kompisen min ga ca tre lapper for hele stacket. Nå vet jeg ikke hva EBS'en koster, så jeg ville bare nevne at det faktisk finnes alternativer også, selv om jeg har hørt veldig mye bra om den EBS-serien og det sikkert er et trygt valg :)

632e0a962fe673b2ea6a23cc39930c3f.jpg

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke en EBS Classic Session 120 spiller for høyt, men den er jo større og dyrere. Da nærmer du deg en annen kul kandidat, nemlig TC Electronics BG250. Den har 250W, 15-toms element og veier ikke mer enn EBS Classic Session 60. Med BG250 får du en amp som veier lite, men kan spille høyt nok til øvinger med band og gigs (skal man tro eierne jeg har lest kommentarer fra.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Ashdownen var fin og har muligens ganske bra WAF, men er nok noe større enn EBSn. BG250 var ikke fullt så pen å se på men låter sikkert supert. Ser de har både Ashdown og BG250 på siden til den lokale gitarsjappa (Jonny musikk). Får ta en tur innom for å se og høre :) Når det gjelder WAF, så får jeg høre med hun som har mest peiling på sånt hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Ashdownen var fin og har muligens ganske bra WAF, men er nok noe større enn EBSn. BG250 var ikke fullt så pen å se på men låter sikkert supert. Ser de har både Ashdown og BG250 på siden til den lokale gitarsjappa (Jonny musikk). Får ta en tur innom for å se og høre :) Når det gjelder WAF, så får jeg høre med hun som har mest peiling på sånt hjemme.
Når du har en sånn spesialistbutikk i nærområdet, så er nok dette det lureste, ja. :)

Det kan jo hende de har andre greier som ikke er så vanlig. Det kan jo være moro med noe som ikke alle andre har også.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har en sånn spesialistbutikk i nærområdet, så er nok dette det lureste, ja. :)

Det kan jo hende de har andre greier som ikke er så vanlig. Det kan jo være moro med noe som ikke alle andre har også.

Vil gjerne bruke den lokale gitarbutikken ja. Men synes det er lurt å høre med dere som er mer nøytrale med tanke på lagerbeholdning først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Jonny musikk etter jobb i dag for å ta en titt på utvalget av bassforsterkere. Ashdown 5 15 så veldig fin ut. Den er noe høyere enn jeg hadde tenkt, men den er et fint møbel å ha i stua. BG250 var ikke fullt så høy, men fryktelig dyp. Sikkert den beste av disse forsterkerene, og hadde masse muligheter for effekter. Men tror ikke det hadde vært populært å dra en slik inn i stua. De hadde også Cube 60 som er litt mindre dominerende i rommet. Den har også en del effekter innebygget.

Jeg hadde desverre ikke tid til å vente på å få høre på forsterkerne i dag. Jeg bør kanskje gjøre det før jeg handler, og jeg vil se på EBS forsterkerne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.