Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez TS808! Keeley, Reissue, Vintage eller Brown mod?


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

Er på jakt etter en ny TS808 til og lurte på hva som egentlig er forskjellen og hva folk anbefaler ut av disse forskjellige type TS808 som finnes.

Soundet jeg er ute etter er rett og slett soundet til The Darkness. Feteste gitar soundet i mine ører:)

Er virkelig Keeley, vintage og Brown modda varianter noe å trakte etter? og er det så himla stor forskjell på disse og reissueène?

Her ser dere resten av pedalene mine:

post-8041-0-52302800-1359367310_thumb.jp

her er øvrig utstyr:

post-8041-0-54140000-1359367349_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du har et AX-kabinett med greenbacks? Isåfall ville jeg kjørt en helt vanlig TS. Den gir en fin lead-tone sammen med greenbacks, og gjør også bassen litt tightere. Keeley-modden (og flere andre) har mer bass enn originalen, og dette er sikkert fint for køntrigutta, men ikke helt formålstjenelig i metal/hardrock sammenheng i min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

det stemmer, 1960 AX! Selve toppen er en 1986 bass plexi så trenger ikke mer bass:) skal gjøre den om til lead spec snart og få litt mer vreng i toppen.

sålangt lokker en vanlig reissue mest ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

jepp, Marshall superleads! i øvingslokalet kjører jeg begge volum/gain på 10, treble på 7-8, mid på 7-8, bass på 0, presence på 6-7 og mastervolum på 7-8.

da uten attenuator da, det har jeg ikke kjøpt ennå.

The darkness kara har ikke MV på ampene sine, det fikk jeg installert på min når jeg kjøpte den fra Ceriatone, MV vil vel da funke litt som en attenuator for min del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

det er sant:) funker vel dårlig å kjøre alt på 10 og master på 7-8 live her i byen så må vel finne meg en attenuator snart!


Går ikke Marshall Powerbrakes for å være ganske "dårlige" attenuators?

jaja, samma det, feteste gitar lyden har de uansett så da er det jo greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo de gjør det, men man kan jo si at om det som er dårlig er at de farger lyden, så er de sikkert en viktig del i The Darkness sitt lydbilde.

Jeg har nylig bestilt en billig en fra Ebay, som ifølge div fora skal være bra. Kan si ifra hvordan det funker når jeg får den: http://www.ebay.com/itm/LITTLE-SUCKER-ATTENUATOR-POWER-SOAK-8-OHM-VERSION-/221173739583?pt=Guitar_Accessories&hash=item337efb703f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig Keeley, vintage og Brown modda varianter noe å trakte etter? og er det så himla stor forskjell på disse og reissueène?

Ja og nei. Himla stor forskjell er det ikke. De låter alle som Tube Screamers. Det er de føkkings siste 5% da veit du...... Some care, some don't. SRV spelte på alt fra orginal 808 til plastic TS10....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

tenker det samme og de 5 prosentene er det jo ingen som får med seg uansett..

da blir det billigste sorten! går de for tusenlappen om dagen elle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hva du er etter. Det er lurt å teste selv på egen amp.

Måten jeg tester pedaler på er å kjøpe brukt (så taper du ikke noe særlig på salg), eller lage de selv.

For min del er Keeley sin TS9-DX Flexi 4X2 den ultimate Tubescreameren, som har alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BYOC Classic Overdrive er billig og lett å bygge. Du kan også få den ferdigbygget fra axeandyoushallreceive.com. Den er en pinlig nøyaktig TS808-klone, med topp kvalitet på alle komponenter og true bypass.

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Noen her som har prøvd Krzysiek Maciejewskis kloner av TS9/TS808 etc? han får vannvittig mye skryt for pedalene sine fra veldig fornøyde brukere så det må jo nesten vurderes:)

Kunne tenkt meg å prøvd den ts9/ts808 pedalen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.