Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Takamine


antos

Anbefalte innlegg

Takamine er vel uten tvil den beste av de to, men det betyr ikke at den er noe for deg, Takamine er litt sånn at enten så elsker du dem eller så hater du dem.

Fender sin er en forholdsvis populær gitar i prisklassen men den når ikke Takamine gitarer til knærne lydmessig. Spillbarheten på Fender akustiske har jeg alltid likt, så jeg råder deg til å prøvespille hvis mulig ellers kan man jo alltids bytte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, prøvespill. Har ikke spilt seriøst på akustisk Fender, de kommer jo også i mange prisklasser. Har selv en Takamine EG531 som jeg personlig setter stor pris på, den beste jeg har funnet i den prisklassen. Den er ganske lik de Takaminene du har sett på, men har en annen preamp. Min er veldig spillbar, stabil, klinger fint akustisk, og kanskje enda bedre elektrisk. Det finnes klart bedre gitarer, men ikke så mange til den prisen (sist jeg så EG531 til salgs i Norge, kostet den vel ca. 5.000).

Endret av toralfsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ennå ikke spilt på en dårlig Takamine. Selv om Fenderene er gode å spille på høres de ut som en tomkasse med strenger. Definitivt Takamine.

Det fins mange gode gitarer innafor prissegmentet; Sigma, Cort, Yamaha, Breedlove, Walden og helt sikkert enda flere. Har i grunnen bare et råd, gå i butikkene og prøv og finn en som du kobler med lydmessig og spillemessig. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dårlig med Takamine gitarer inne i de lokale musikkbutikkene. Eneste mulighet da er å bestille på nett, fordelen da er jo returretten :) Hvordan er tykkelsen på halsene på Takamine gitarer? Er også litt usikker på om jeg skal gå for svart eller nat. Men de ser veldig bra ut i svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange år med kun el gitar. fekk eg min første akustiske nå i helga. Ein veldig fin og lite brukt Takamine EG 531 SC.

Min snevre erfaring med akustisk til tross, dette virker til å vera god kvalitet og god lyd. Halsen er er også lettspilt. Absolutt ikkje for tjukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å få tatt en tur til helgen og prøvd ut noen gitarer. Men alltid greit å få noen råd på veien. Som nevnt over finnes det jo også andre merker. Hvordan er Cort gitarene i forhold til de som er nevnt? (Cort Earth 100)

Endret av antos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Cort Earth 100, og synes den mangler litt i bånn og har litt dårlig strengeseparasjon ved strumming og mye kasseklang. Ikke den beste i klassen sin. Jeg kjøpte den kun for at den har gode egenskaper til innspilling med kondensatormikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furch! Strålende gitarer som kvalitetsmessig nesten er på høyde med Martin og Taylor, selv om prisen er lavere. Veldig god byggekvalitet, fantastisk lyd og behagelige halser. Jeg prøvde sikkert 50 gitarer før jeg kjøpte min Furch for noen år tilbake. Var ikke i tvil om at dette måtte bli den. Har ikke angret et sekund siden.

Dette er den jeg har: http://evenstadmusikk.no/index.php?main_page=product_info&products_id=22267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd noen gitarer idag, blant annet Furch, Gibson og Martin. Likte best Martin av de jeg prøvde, de andre ble for breie i halsen for min del. Martin drs2 var 43 mm ved oversadelen, det var mye mer behagelig. Er de fleste akustiske veldig breie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.