Web Analytics
Gå til innhold
Kizza95

Fildeling internt i Bandet, hvordan gjør folk det?

Anbefalte innlegg

Hvordan deler folk som spiller i band filer? Mitt band bruker nå Dropbox, noe som er helt genialt. Men etterhvert kan det bli litt lite plass, da plassen er begrenset til noen GB. Fildeling er en snedi måte å være produktiv hjemmefra, så tips mottas med takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sendspace, eventuelt.

er ikke værre enn å kjøpe et par ekstra GB på dropbox.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi bruker Skydrive, det fungerer fint for oss.

Der kan man lage dokumenter med tekster osv. også

Har en egen gruppe. som er lukket.

Det er også gratis for 5 gb

Endret av Loztboy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dropbox har fungert utmerket for oss. Har til gode å bruke opp mine 4 GB.

Gjennomførte prosjekter/innøvde låter/etc. tas ut av Dropboxen og hvert bandmedlem har i oppgave å ta en backup for seg selv.

Endret av PerA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det koster da ikke mange kronene for litt ekstra plass på Dropbox. $99 for 100GB, roughly 110kr per pers...

Men om dere er like blakke som enkelte jeg spiller med, som ikke har råd til trommestikker og jack-kabler, så skjønner jeg jo at det blir vanskelig :lol:

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 shared og media fire funke vell fint? Har brukt dropbox til no, a er jo berre å sletta gamle filer dei ikkje trenge å høra lengre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går jo an å opprette en Gmailkonto til bandet, og bruke Google drive. Der er det da godt med plass. Så deler man bare login med alle i bandet.

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg berre lurer, kvifor er dropbox så populert, med tanke på at ein berre får 2 GB gratis? Med 4shared får du 15 GB og mediafire 50 GB.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi legger det enten opp i Gmailen vår, eller i dropboxen vi har. Et annet alternativ er å opprette en lukket facebookgruppe for medlemmene i bandet, går an å laste opp relativt store filer der nå. Da får alle beskjed når ting blir lastet opp, og man har et forum der man kan diskutere alt man trenger å diskutere i et band.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ikke ha brukt Dropbox registrert på meg på et band. Jeg bruker DB selv, og vil ha den i fred. En FBgruppe eller en eller annen opplastingstjeneste som ingen bruker privat er et bedre alternativ, og så får man ev. dele på profilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en mappe i dropboxen for bandet, og egen private mapper i tillegg. Kun bandmappen som er felles som alle har tilgang til....så det funker fint til både band og privat

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Audun
      Jeg nevnte i en annen tråd at jeg kunne gjøre mine låter tilgjengelig for nedlasting. Jeg fikk en PM med nettopp dette spørsmålet for litt siden, så da lastet jeg opp låtene i Dropbox. Har lastet opp både mp3 filer i 192kbps og wav filer. Hvis det er flere som har lyst til å ha låtene med bedre lydkvalitet enn det som ligger på Soundcloud, Reverbnation o.l, er det bare å ta kontakt på PM, så deler jeg mappa med dere.
      Hvis det er noen som ikke har Dropbox fra før, kan dere laste ned det her: http://db.tt/6OAN5tNh
      Ved å bruke denne linken gjør dere meg en tjeneste og skaffer meg litt mer lagringsplass.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.