Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Har akkurat miksa ferdig mitt første offisielle album for oslobandet Autonomia og det hadde vært moro å høre hva andre teknikere liker/ville gjort annerledes.

Plata kommer først i februar, men singelen Bli litt til i Oslo kan høres her: http://www.nrk.no/urort/Laat/410918/default.aspx

Spill med litt volum:)

Om folk liker det de hører er jeg forresten åpen for oppdrag, enten i studio eller gjøre mikser hjemmefra, bare ta kontakt.

Bendik

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle kanskje ikke ha svart, siden jeg ikke er "teknikker".

Enig med hkh, men jeg synes kanskje at vokalen er litt lav i miksen. I og for seg ikke noe nytt når det gjelder norske produksjoner, så det kan jo være slik at min smak på det området er "feil". :)

Hehe, trenger ikke være tekniker, hyggelig med svar. Kult at dere liker det. Bare å komme med pepper for de som ikke skulle like det, alle valg er gjort bevisst så jeg tar meg ikke nær av kritikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle kanskje ikke ha svart, siden jeg ikke er "teknikker".

Enig med hkh, men jeg synes kanskje at vokalen er litt lav i miksen. I og for seg ikke noe nytt når det gjelder norske produksjoner, så det kan jo være slik at min smak på det området er "feil". :)

Trenger ikke være tekniker for å uttale seg om en miks. Skal lytte når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne annet enn at miksen her er veldig bra. Hos meg virker det som om det er noe som mangler i mellomtonen på leadvokalen (for mye nedre mellomtone / for lite øvre mellomtone...), og blir dermed ørlite ullen. Det er kanskje derfor Castor synes den blir for lav i miksen. Dette er jo da gjennom mitt lydkort og headset, så det er langt fra noen sannhet. Ellers var det veldig fin balanse i hele greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne annet enn at miksen her er veldig bra. Hos meg virker det som om det er noe som mangler i mellomtonen på leadvokalen (for mye nedre mellomtone / for lite øvre mellomtone...), og blir dermed ørlite ullen. Det er kanskje derfor Castor synes den blir for lav i miksen. Dette er jo da gjennom mitt lydkort og headset, så det er langt fra noen sannhet. Ellers var det veldig fin balanse i hele greia.

Takk for det Audun. Skjønner hva du sier ift vokalen, var alltid tanken at den ikke skulle stikke for mye ut da resten av låta er ganske jangly og tenkte det ikke ville være kledelig med in your face delillos vokal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

dette låter veldig kult! :) Jeg syns vokalen er litt lav noen plasser, men ellers så sitter den veldig bra! Kanskje litt track automation noen plasser hadde gjort susen.. Men dette er småpirk!

Veldig kul sang foressten. Jeg syns det er rart det ikke har blitt anbefalt på urørt. Rart med alt den musikken som blir anbefalt der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.