Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til pc for hjemmestudio


Beia

Anbefalte innlegg

Du ville fått mer igjen for å kjøpe et bedre lydkort enn Edirol. For meg er det et lydkort man vokser fort fra. Lydkortet er like viktig som selve datamaskinen, om ikke viktigere.

Presonus AudioBox 1818 VSL, og spesielt MOTU Ultralite mk3 er noe man har i mange år. Sistnevnte har flere kjekke muligheter. Dette lydkortet har både USB og firewire. Skrev noe om det i en annen tråd:

http://forum.gitarnorge.no/topic/49455-lydkort/page-2

Endret av limerot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et slikt og måtte selge det. Makan til ustabilt piss. Ubrukelig, uforståelig internmikser og elendig programvare. Gikk tilbake til herlige RME og nå er det endelig fin flyt igjen.

Har også det MOTU kortet, vært mye tull men funker greit nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et slikt og måtte selge det. Makan til ustabilt piss. Ubrukelig, uforståelig internmikser og elendig programvare. Gikk tilbake til herlige RME og nå er det endelig fin flyt igjen.

Litt merkelig at et firma som prolyd har solgt MOTU så lenge, hvis det er bare dritt. Har vanskelig å tro det. Hadde det vært Carvin Norge som solgte det, kunne jeg vært enig.

Jeg hadde en Fender fra 1964 med en ubrukelig hals, men det betyr ikke at alle fendere laget den dagen, var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende jeg var bortskjemt da jeg gikk fra rme fireface 800 til motu-greiene, men jeg opplevde det som utrolig ustabilt og knotete etter å ha vært vant med rme. Jeg vil ikke anbefale.

klart, kan hende det var kun mitt kort det var noe produksjonsfeil på, but still. Det var mye dropouts og restarting av lydkortet. slikt har en tendens til å drepe kreativ flyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.